Co je na tom divného? Mě to přijde normální. Taky jsme na BonusWeb pustili reklamu na GameZone od IOLu, ačkoliv by to měla být naše konkurence asi stejně tak, jako Blesk pro iDNES. Jenomže když dva dělají totéž, není to vždy totéž. My se zaměřujeme na jiný typ návštěvníků než GameZone (resp. si s GameZone rozdělujeme pařany na aktivní a pasivní), stejně jako si iDNES a Blesk rozdělují čtenáře a každý se je snaží oslovit něčím jiným. Nevidím v tom problém ani nic podivného.
Zdravim.
Predne souhlasim s nazorem, ze hodnotit uspesnost teto konkretni kampane podle narustu navstevnosti v jejim prubehu ma mozna vyznam pro IMS, protoze to vypada dobre ve vysledne zprave, nikoliv vsak pro zadavatele. Mozna by pro nej bylo zajmave, kolik unikatnich IP adres se na server vraci.
Dovolim si tez uvest na pravou miru zde zminovanou serioznost a "informacni" hodnotu Blesku.
INFORMACE JE overitelne logicky pravdive sdeleni majici pro prijemce vyznam diky prinosu v podobe nejakeho zisku ci uzitku.
Pripomina vam snad tato strucna definice obsah Blesku? Me ani vzdalene ... :-)
Proto se iDnes asi moc strachy netrese a muze provadet podobna navigacni "vylepseni" jako v posledni dobe :-(
Pokud hodnotite CRT na iDnes a v Lidovkach pouze podle urovne ctenaru tak mam dojem, ze vec vidite velmi zkreslene. Na CRT ma vliv mnohem vice faktoru, jednim z nich je uroven reklamni plochy. Prohlednete si reklamni plochu obou magazinu a na 1.pohled Vam musi byt jasne proc v tom zmatku ruznych odkazu na iDnes nemuze mit banner moc vysoke CRT. Jedna se chybu IMS, ktere jde pouze za "renomovanymi servery", protoze to dobre zni u inzerentu a nehledi na to zda vubec ta reklama ma ve vysledku nejaky smysl.
Podle meho nazoru by Blesk teoreticky nemel konkurovat ani jednomu z titulu, na kterych bezela jeho reklamni kampan. Ve sve webove podobe v podstate neprinasi zpravodajsti jako takove, ale spise soubor zajimavosti. Na druhou stranu je vsak treba pripustit (jak je ostatne zmineno v clanku), ze Lidove noviny jsou dnes jiz v podstate take bulvarem a MFD je na dobre ceste (viz "Nova tvar MFD", kde budou rubriky typu Zajimavosti, Ze spolecnosti apod.). Svet je zpravodajskymi tituly znacne preplnen, takze vetsina z nich musela z existencnich duvodu "uhnout" do kombinace zabavy a zpravodajsti (Newsweek apod.). Jeste ze je u nas mozne koupit The Economist. :-))
Vyhodnocení toho, jak se změnila návštěvnost serveru v průběhu reklamní kampaně a bezprostředně po jejím skončení, je bezesporu užitečné a působivé. Ale mám pocit, že hlavním kriteriem úspěšnosti by mělo být získání stálých čtenářů, takže by bylo třeba sledovat vývoj návštěvnosti ještě aspoň další 1-2 měsíce. Takové vyhodnocení je náročnější na zpracování (je nutné odfiltrovat případné další vlivy), ale pro zadavatele mnohem užitečnější.
Sice je to trochu od hlavního tématu článku, ale velmi mně pobavila zmínka o seriózním zpravodajství a o tom, že v Británii by byl Blesk polobulvár.
Tchán bohužel Blesk pravidelně kupuje a když už mám přečtené všechny jiné noviny a chce se mi číst, tak ho občas prolistuju. Je to pořád to samé - palcové titulky, obsahu v článcích minimálně, samé rádoby senzace, drby apod.
Nikomu to neberu (i když zrovna u mého vysokoškolsky vzdělaného tchána bych čekal určitou úroveň), babička s dědou ho mají jako hlavní zdroj informací (spolu s TV N@va) - vždy, když k nim přijdu, tak na mně vytáhnou, jestli už vím to a to a je neuvěřitelné, jak jsou naivní a všemu hned věří - ale tvrdit, že na Blesku je něco seriózního apod. - to už je síla. Rozhodně si své čtenáře najde, ale určitě ne takové, kterým na serióznosti novin opravdu záleží, protože to by v případě Blesku sáhli hodně vedle :-)
Bannery a jejich slogany si muzete najit na adrese www.blesk.cz (je jich docela dost na to, abych je tady vypisoval). Jsou tam ocislovane stejne jako v tabulce s CR, ktera je uvedena v clanku.
Popisujete uspesnost textu jednotlivych otviraku uvedenych v bannerech (merenou v CTR) na 5 prikladech. Muzete uvest i dalsi pouzite slogany a jejich vysledek?