>> Dejte nizsi ceny a zvednou se vam prodeje, jednoduche reseni.
Jenže tady nejde o počet prodaných kusů, ale o celkové tržby. Pokud si za 150 Kč knihu koupí 1000 lidí a za 5 Kč 5000 lidí, vyplatí se ji prodávat za 150 Kč. Ony by se vlastně při té nízké ceně ani nezaplatily náklady na vydání knihy.
A věřte tomu, že tuhle úvahu/odhad dělá vydavatel u každé knihy. Co jim vyšlo, si můžete přečít na vazbě :)
Osobně nevěřím tomu, že by nižší cena mohla nějak výrazně zvýšit tržby - prodeje jsou podle mě limitovány spíš časem než financemi. Dejte mi 10x víc knih, třeba zadarmo, stejně nebudu mít čas je číst. A proč bych za knihy, na které nemám čas, měl dávat třeba i jen těch 5 Kč?