Přínos pro malé firmy může spočívat v něčem zcela jiném: např. firma o 10 lidech, která se zabývá něčím zcela jiným, než IT (neziskovka, školní jídelna) má nějakou personalistku, ta používá nějaký software - minimálně zadává docházku, dovolené, atd.
A ten software se musí nainstalovat, aktualizovat (divoké změny v legislativě), data zálohovat... Takže buď budete platit nějakému ajťákovi, který ale zase nerozumí mzdám a personalistice, nebo to necháte jak SaaS - sice něco zaplatíte, ale data jsou v datovém centru poskytovatele, software udržuje poskytovatel služby.
U takovýchto aplikací bych za klíčovou otázku považoval to, zda máte možnost archivovat někam na vlastní médium - pro případ katastrofy nebo toho, že se s poskytovatelem rozejdete ve zlém.
Znám takovou aplikaci (tuzemskou) a funguje to, opravdu to takovým zákazníků řeší tyto problémy i řadu dalších: síťový přístup (tedy více uživatelů současně) - není problém, mzdová účetní potřebuje přístup z domova (je externí) - žádný problém. Stačí triviální instalace klientské části aplikace a certifikát v USB klíčence.