Omlouvam se se vsem ktere urazi me expresivni vyrazy(zejmena tem, kterym tak lezi na srdci uroven diskusi na Lupe ale sami se ani neobtezuji podepsat plnym jmenem), ale vzhledem k tomu, ze jsem puvodne kdesi narazil na to, ze DS pujde posilat faktury, ani mne nenapadlo, ze je to omezene jen na komunikaci vuci uradum, atd. a nikoliv firma - firma. V tom pripade ovsem trvam, na tom, ze ani prilozeny help se o tom ponekud nezminuje, tedy alespon ne v patricne kapitole o vyhledavani v adresari, od zacatku do konce jsem to necetl. Kazdopadne, pokud to ma i do budoucna slouzit pouze k vyse uvedenemu ucelu, tak potom opravuji sve mineni o DS jako takovych a podle mne je to jen dalsi zbytecne plytvani penezi danovych poplatniku, protoze utratit za neco takoveho miliardy mi pripada opravdu prilis.
Datové schránky rozhodně nenahrazují jen korespondenci s modrým pruhem, ale korespondenci veškerou. Tedy pruh červený, modrý i zelený i ten bez pruhu jen jako dodejka. Ze zákona je úřad povinen komunikovat přes ISDS i to, co dříve řešil email. Jen obecní poslíček dostal výjimku. Všechno zatím platí vnitro, takže úřad to tolik nestojí.
Od 1.1.2010 mají být faktury resp. žádosti o zaplacení apod. (neb těm přechodné ustanovení novely zákona uděluje výjimku pro prvních 6 měsíců), od 1.7.2010 pak už cokoliv.
A jedno doplnění" netuším, jestli tzv. "úřední korespondence" musela jít dnes vždy obálkou s modrým pruhem (z vlastní zkušenosti bych řekl, že nikoliv)- nyní OVM, pokud má adresát schránku, by mu měl vše poslat elektronicky do schránky, lhostejno jakou obálkou by to posílal v papírové podobě.
Tak to asi bude porušení zákona, pokud si rychle vybavuji, nic takového v zákoně není - to bude to samé, jako "zkušební provoz", nic takového taky v zákoně nebylo (nevím, jak po novele)
Možná, kdybyste si odpustil ty expresivní výrazy a více se věnoval problematice, tak byste zjistil, že datové schránky nahrazují tzv. obálky s modrým pruhem, tj. nahrazují úřední korespondenci a nejsou určeny ke komunikaci firem mezi sebou. Alespoň prozatím. Pokud vím, tak na ISSS mluvil Zajíček o tom, že od Nového roku bude možné posílat faktury i mezi firmami. Ale jen faktury. Achjo, kde jsou ty doby, kdy diskuze na Lupě měly slušnou formu i úroveň.
Datové schránky jsou v současné době určeny pouze pro komunikaci mezi úřady (orgány veřejné moci) navzájem nebo mezi orgány veřejné moci a ostatními subjekty.
Podle informací, které nám byly prezentovány na školení, se o umožnění komunikace mezi ostatními subjekty navzájem do budoucna (byl zmiňován horizont dvou let) uvažuje, ale tato forma komunikace bude nejspíš zpoplatněna (není to běžný e-mail). Je ovšem otázka, zda do té doby systém datových schránek neskončí všeobecným nezájmem.
Mate nekdo tuseni, proc nemohu v adresari vyhledavat nic jineho nez "Organ verejne moci"? Ten kombobox nebo jak se tak kravina jmenu je proste sedivy a nejde prepnout, navod je zcela na hov.o protoze jenom popisuje jak si to mam prepnout na Pravnickou osobu, ale proc to nejde tam neni. Jsem opravnena osoba prihlaena ke schrance sro-cka, takze nevidim jedinou moznost, jak bych to sracku mohl pouzit pro odeslani treba faktury, kdyz nemuzu najit ani ID jine firmy ! Fakt super reseni pro kazdeho ! Nejradeji bych jim sam ze sveho poslal na CP dalsi miliardu za tak skvelou praci (tedy kdybych nejakou mel) !