Chtel bych se zeptat z vasi zkusenosti, kolik klicovych slov optimalizujete pro jednu stranku?
Zajimalo by me pro web magazin, zda ma smysle se zamyslet nad optimalizi KW v jednotlivych clancich (kazdy je vesmes na podobne tema ale trochu jiny, ze) nebo zda je vyhodnejsi optimalizovat napr 3-5 KW celeho webu.
Mate nejak vycislenou cca optimalizaci jednoho KW s porovnanim poctu konkurencnich linku atd?
Nesouhlasím s kritikou v tomto článku uvedenou na adresu nástroje na analýzu návštěvnosti Minebot. Autor článku si vybral části textu vytržené z kontextu. Článek uveřejněný na adrese:
www.minebot.cz/index.php/seo je psán možná trochu zjednodušující formou, ale je určen spíše pro zadavatele SEO než pro konzultanty.
Pan Krutiš text zřejmě špatně pochopil, protože se v článku neuvádí, že slova, která přivedou
na web nejvíce lidí jsou nejlepší. Mluví se tu o počtu zobrazených stránek za jednu návštěvu.
Minebot umožňuje pro každé slovo si zobrazit konkrétní stránky na které se návštěvníci dívali. Takže můžete posoudit sami zda "stránky jsou chaoticky uspořádané" nebo
návštěvníci byli dobře cílení. Minebot také umožňuje zpětně pro libovolnou stránku zobrazit klíčová slova, která návštěvníci použili pro její nalezení. Když na stránkách nic neprodáváte těžko můžete měřit konverzní poměr, ale můžete se podívat jaká slova použili návštěvníci, kteří si od Vás např. stahovali ceník.
Co se týče měření konverzního poměru, tak opravdu měříme konverzi pouze u návštěvníků, kteří nakoupili během první návštěvy. V připravované další verzi nástroje Minebot budeme měřit konverzní poměr i u vracejících se návštěvníků.
Nesouhlasím s panem Krutišem, že lidé v Česku nakupují výjimečně během první návštěvy. Myslím že to je zjednodušující a liší se případ od případu. Např. u jednoho konkrétního e-shopu 68% návštěvníků nakoupilo při první návštěvě.
Nelze dost dobře odpovědět na tak všeobecný dotaz. Jak víte, že nejste penalizovaný? Pokud je to hodně konkureční slovo, jak píšete, jsou to tisíce stránek. Prošel jste úplně všechny výsledky? Pošlete mi prosím adresu, zkusím se na to podívat.
Dobry den
Cim to je ze v Google pri velmi vysokej konkurencii i ked mam optimalizovanu www stranku neni som zaradeny vo vypise Google ked prejdem celu ponuku na dane slovo a penalizovany som neni z Google
Danému jazyku musíte aspoň trošku rozumět. Oni vás ale nástroje povedou. Takže kdybyste chtěl optimalizovat na "kachničky bílé", tak vás upozorní, že se používá "bílé kachničky".
Nástroje vám sami řeknou, co se jak používá a vy si pak dohlédáte souvislosti. Banální případ: třeba byste zjistili, že "bílé kachničky" se používají v myslivectví, ale ne na jídelních lístkách restaurací.
No, a když nevíte, tak se prostě zeptáte překladatele, který to probere s rodilým mluvčím.
Nezbytné je to spíše v průběhu optimalizace a na jejím konci. To sedí spolu SEO konzultant (kontroluje, aby to bylo v pořádku pro vyhledávače), marketingový specialista (kontroluje, zda to prodává), kóder (mění text), český překladatel (pomáhá vysvětlovat a kontroluje, zda to kodér dobře upravuje) a rodilý mluvčí (kontroluje jazyk stránek obecně).
My jsme měli štěstí, že jsme narazili na rodilého mluvčího (Američana), který je zároveň copywriterem. Takže ten jazyk má pak šťávu. :_)
Ze zkušeností se mi zdá, že GPR se aktualizuje. Nicméně někdy se mi zdá, že jeden den jsem ve výsledích nahoře a někdy se ani nenajdu. Prý má Google víc databází a používá je různě.
Chtěl bych se zeptat k marketingu pro zahraničí, tj. pro anglické mutace stránek: děláte analýzu a výběr klíčových slov, tedy vlastně celý takový projekt, včetně např. meta tagů, ve spolupráci s anglickojazyčným rodilým mluvčím?
To co jste uvedl v článku je celkem hloupost. Nevím tedy jak to funguje u jiných portálů, ale na Seznamu se nerozlišuje zda je firma malá či velká. Když chce někdo vědět návštěvnost některých KW, ať kontaktuje svého poradce a ten mu vše zjistí. Je to jeho práce. A pokud by chtěl někdo něco vědet a neví na koho se obrátit, nechť mi napíše a já mu zjistím návštěvnost KW na Seznamu. Zas to ale s těmi dotazy nepřehánějte :).
Google PageRank opravdu není spolehlivý ukazatel. Ale nemyslím si, že by nebyl akutalizován. Příklad.
Je dobré řídit se počtem zpětných odkazů (není to zas tak nanic jak píšete). Dále dlouhodobé sledování výsledků na klíčová slova (KW), hustota KW předních stránek, změna pozic vlastních stránek po různých úpravách atd. Sledovat co se děje "kolem" vás.
Organická optimalizace vás nestojí nic kromě času, který při ní strávíte.
Pokud máte již web, který jen chcete upravit, znáte pozice, které máte ve vyhledávačích, spočítáte si jak dlouho vám bude optimalizace tvrat. Případně kolik musíte zaplatit SEO konzultantovi a například kolik času zabere vytvořit dostatek zpětných odkazů. Musíte odhadnout o kolik se vám zvýší počet realizovaných objednávek, když k vám přijde více návštěvníků přes vyhledávače a jaký bude výnos. Můžete použít například tento kalkulátor. Nikdy to samozřejmě předem nespočítáte zcela přesne.
A není to jedno? Jestliže sebechybovější analýzou logů zjistím, že mám 5 % dotazů z jednoho města a nepůsobím tam, tak mi může být jedno, jestli je to opravdu jen těch 5 % nebo kvůli statistické chybě 15 %, protože nedělám akademický výzkum, ale hledám obchodní příležitosti a tohle mi stačí k tomu, abych se na to město zaměřil.
1) moderní vyhledávače na meta keywords nehledí. Tzn. že to je jedno. Obecně ale přemýšlejte jestli uživatelé budou požívat slova s diakritikou nebo bez. Proto si myslím, že lepší je verze s diakritikou, ale můžete uvést oboje. :)
Vyhledávače si s diakritikou poradí.
2) Počty zpětných odkazů se dají zjistit buď ručně:
V Google a stejně tak Jyxo dotazem: link:www.vase-domena.cz
V Yahoo: linkdomain:www.vase-domena.cz
Nebo můžete použít různé nástroje.
Je sice užitečné vědět, že stránka má PR5, ale pokud vím, tak (asi od Floridy, nejsem si jistej) již TPR se neaktualizuje, takže mě je jeho hodnota k ničemu...
Jak se tedy orientujete teď? Jen podle počtu zpětných odkazů je to samozřejmě nanic...
... Díky tomuto postupu byste měli dojít k seznamu slov, která jsou jednak často vyhledávána, a jste schopni dosáhnout optimalizací předních pozic a náklady na optimalizaci budou nižší než výnosy.
Jak zjistim výnosy, a teda i přínos optimalizace před optimalizaci? Děkuji za odpověď.
1) je lepší v meta keywords uvádět jazyková škola nebo jazykova skola. S čím si lépe poradí Google a spol?
Jak k tomuto přistupují, je vhodné uvádět obojí, poradí si s diakritikou?
Hm, jenze co je platne ze resolvovani funguje na jednotliva mesta, kdyz snad vsechny velke firmy maji pripojeni k internetu pres jednu branu, obvykle v Praze. No a podil pripojujicich se ze zamestnani neni nikterak maly. To zvysuje statistickou chybu, aniz je to jakkoliv urcitelne.
Ano, třeba WeblogExpert od verze 3 Vám ukáže i konkrétní města a firmy, pokud máte nahrané příslušné databáze geoinformací a firem.
Překvapivě dobře funguje i v českých podmínkách.