Ne že by mi 17% uvedených jako podíl Jyxa (dle Toplistu) nelichotilo, ale zdá se, že jsou tam pomíchané dvě věci.
Tyhle statistiky můžete dělat dělat dvěma způsoby:
a) podle webů (seznam.cz, google.com, centrum.cz, atlas.cz,...)
b) podle technologií (Jyxo, Google, Morfeo, jednotlivé katalogy)
Obě metody mají své uplatnění - první třeba pro reklamu, druhá právě pro SEO.
V článku je jakási statistika, která míchá obojí dohromady - zřejmě většina údajů je pro weby, ale u Jyxa je to pokus o započtení všech údajů, kde je jeho technologie použita:
- něco je tam započteno vícekrát (součet je více než 100%)
- něco tam započteno není - třeba Jyxo za výsledky hledání v katalogu Seznamu, Atlas (protože nyní jej Toplist neidentifikuje)
- není tam uvedeno, co je vlastně měřené/sčítané
Jako důsledek je třeba to číslo 17% u Jyxa víceméně náhodné - pokud bychom to brali podle webů, mělo by jyxo.cz 1,4%, pokud podle technologií tak by to zřejmě bylo přes 25% (zejména kvůli licenci pro Seznam). Obojí z včeřejšího Toplistu.