Hlavní navigace

Názor k článku Senzory Martina Malého: O startupových success stories

  • 18. 5. 2017 10:35

    Petr M (neregistrovaný) ---.145.broadband16.iol.cz

    Z toho, co jsem dělal pro různý zákazníky, tak na doma asi jenom zvonkový tablo s web kamerou a VoIPem, ale tam je podmínka nutná bohatý frikulín.
    Z firemních třeba GPS + sledování nádrže v autě s bonzováním na dispečink...

    Jak už s psalo dřív, jsou tři kategorie IoT zařízení:
    1) technicky a ekonomicky realizovatelný, s přínosem pro zákazníka - hotovo, nasazeno
    2) Evergreeny typu meteostanice - tolik konkurence a tak malý poměr cena/přínos pro zákazníka, že to nemá smysl dělat
    3) Kraviny, co někdo vymyslí a pak marně řeší, co by to vlastně jako mělo zákazníkovi dát tak revolučního, aby byl ochotný za to ty prachy dát. Třeba splachování WC z mobilu a podobný nesmysly.

    Uspět (nejenom) s IoT se dá jenom v případě, že někdo najde novu věc, kterou vyřeší nějakou potřebu zákazníků do té míry, že to budou kupovat. Ve velkým. A musí se u toho dobře zmáknout nejenom vývoj a technická stránka, ale i UX, bezpečnost a reklama.