Ale ono je to tak napůl. Děcko ovlivňuje všechno okolo něho. I rodina, i škola, i kolektiv, i zájmy.
Znám plno těch, co "zdědili" práci po rodičích - spolužačka je zubařka po mamince, kamarád silnoproudař po otci, kamarádka učí na ZŠ řediteluje tam její matka,...
Znám plno těch, co je nakopla škola, že se tam dozvěděli něco, co je zajímalo. Třeba dějepis, biologie,...
Pak taky plno těch, co se dostali k práci přes zájmy - spolužák začínal v SDH, teď to dělá profi,...
A někdy tam cesta vede oklikou. Spolužačka měla otce chemika, ale vždycky z chemie na ZŠ propadala, ale nakonec má titul ing z chemické fakulty...
Důležitý vlastně není, kdo na to děcko navede, ale že
1. Je tam ten stimul.
2. Děcko v tom, co ho zajímá, dostane podporu.