Hlavní navigace

Šestý Den D – Internetové hvězdy s investicemi i bez nich

18. 2. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

V šestém Dni D si přišly pro investice především internetové projekty. Kdo si odnesl peníze, kdo hlavu v dlaních a čím investorům dotyční nesedli, glosuje Michal Rostock, protřepat, nemíchat.

Koho jsme viděli v šestém díle třetí řady Dne D

  • Spokojenec.cz – Tereza Raabová – 300 000 Kč za 15%
  • Odpovědi.cz – Jan Štípek – 1 000 000 Kč za 15%
  • Hausbotík – Miloslav Plzák – 500 000 Kč za 20%
  • Aukční server AutoPoradce – Ivan Doubek a Lukáš Svobodník – 800 000 Kč za 15%

Přiznám se k jedné slabosti. Fandím inteligentním ženám, které se nebojí podnikat a snaží se být samostatné. Projekt paní Terezy mne zaujal, samotná Tereza pak je pravděpodobně fantastická ženská a doufám, že se jí podaří v businessu uspět.

Na rozdíl od pletací slečny v druhém dílu přesně věděla, co chce a nepotřebovala maskovat svoji neschopnost slzami a nevědomost emocemi. Přesto, že neodešla s investicí, několik z investorů s ní zůstalo v kontaktu a snaží se jí pomoci. Pokud zaujme diváky, doufám, že si u ní budou objednávat po Internetu a stanou se jejími zákazníky.

Dívaje se na podstatu businessu – výrobní a marketingové náklady oděvního průmyslu – projekt nebyl na vydělání peněz, ale pokud někdo doopravdy nemá rád produkty vyrobené v Číně, může svoji preferenci ukázat nákupem u paní Terezy místo diskusí na téma pletených hraček na internetových fórech v pracovní době. Více Terez v našem businessu, křičím z plných plic…

Hledáte investora? Přemýšlíte o tom, že byste odstartovali svou vlastní společnost? Inspirací vám může být Den D, pořad vysílaný na České televizi. A my jsme požádali jednoho z porotců a zároveň investorů, démonického Michala Poplara Rostocka, aby nám Den D okomentoval a doplnil to, co jste viděli na obrazovce o to, co se stalo mezi tím, abyste mohli proniknout do tajů uvažování investorů. Všechny díly komentářů najdete zde.

Obráceným případem sympatii byl pan Jan. Okopíroval služby podobných firem v zahraničí, originality ukázal pomálu, a navíc, nabídl nám jen investici ve dceřiné firmě, bez možnosti vstupu do firmy mateřské. Diplomat by řekl, že jeho odvaha je obdivuhodná. My jsme jen neměli slov.

Investoři (a také porotci) ve Dni D. První řada zleva: Tomio Okamura, Dana Bérová, Marta Nováková. Druhá řada zleva: Michal Rostock, Ivan Pilný.
Autor: Česká Televize

Investoři (a také porotci) ve Dni D. První řada zleva: Tomio Okamura, Dana Bérová, Marta Nováková. Druhá řada zleva: Michal Rostock, Ivan Pilný.

Pan Jan nebyl ani společníkem ve firmě. Pokud chcete peníze investorů, stojí za to se ukázat osobně a neposílat kolegy. Mám pocit, že nedostatek originality mnohých podnikatelů na Internetu není ani tak způsoben nedostatkem inovativního přemýšlení, ale spíše opravdovým strachem z něčeho nového. To, že něco okopíruji, je přece jednodušší, zejména když vidím u manželky tašku Luis Vutton z vietnamského tržiště. 

Hausbotíkový pan Miroslav si pravděpodobně dal na potlačení trémy pár panáků, měl jsem dojem, že se občas musí o něco opřít aby nezakopnul. Tréma je holt tréma a snad je to omluvitelné. Navíc, v případě pana Miloslava šlo i o budoucnost firmy. Jeho obraty klesají, trh mizí. Firma propouští zaměstnance a zoufale potřebuje inovovat. Hausbotík může mít své zákazníky, jen představa, že i nadále bude firemní krize míchána s becherovkou, úvěry a našimi penězi, nás, mírně řečeno, odradila. 

BRAND24

Nakonec odešli s investicí pánové Ivan a Lukáš. Ukázali vše, co ukázat měli, a tak není divu. Team lidí, který už něco dělá, definovaný business model, který je snad, do jisté míry, unikátní, a odhodlání něco dokázat.

Inu, severní Morava, přesněji řečeno, Slezsko, byly a budou motory vytváření pracovních míst bez pomoci státního rozpočtu a zaměstnanosti na státních úřadech. Autoporadce má před sebou silné konkurenty, pokud ale neusne na vavřínech, má férovou šanci ukázat svoji užitečnost zákazníkům a klientům.

Komu byste svěřili svou investici v S03E06 Dne D?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).