Hlavní navigace

Seznam.cz propaguje hudba od Chinaski

10. 9. 2003
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Festivalové léto ukončíme ohlédnutím za kampaní na letošní Cosmic Trip. Po návratu z prázdninových letovisek přivítal uživatele českého Internetu televizní spot internetového portálu Seznam, jehož hlavním motivem je chlupatý čtvernožec. Srpnové kolo britského Creative Showcase nabídlo globální reklamní projekt Adidas Football.

Chinaski pomáhají hledat na Internetu

920

Produkt nové vyhledávání na Seznam.cz, praktické informace o firmách a institucích
Zadavatel Seznam.cz
Trvání kampaně 22. srpna – polovina října 2003
Mediální agentura OMD Czech
Tvůrce a režisér Jiří Věrčák
Hudba Chinaski
Použitá média televize (tři spoty: jeden třicetivteřinový, dva desetivteřinové – nasazené v TV Nova a TV Prima)

Deset dní před koncem prázdnin spustil Seznam dlouhodobou kampaň, kterou jeho tiskový mluvčí Tomáš Fiala označuje za „produktovou a imageovou zároveň“. Provozovatel nejnavštěvova­nějšího českého portálu se tak vydal na další z dosud nemnoha svých propagačních cest mimo osvědčené území Internetu.

Takové reklamní expanze do jiných médií, zejména na televizní obrazovky, se jeví v současné době jako nezbytná. Boj o nové uživatele se již nebude odehrávat na Internetu, potenciální zákazníky je třeba na značku, kterou mají na webu hledat, upozorňovat ještě před tím, než jejich prohlížeč zobrazí první stránku.

Manažeři Seznamu si to zřejmě dobře uvědomují, a následují tak krok svých kolegů z Centra, které nedávno využilo Lukáše Pollerta ke stejným účelům, jako nyní Seznam svého psa.

Mezi hlavní symboly, které pro své televizní tažení Seznam zvolil, patří totiž kromě jeho jednoduchého a výstižného sloganu „Seznam – najdu tam, co neznám“ také zvířecí průvodce. „Jedním z cílů bylo oživit postavu psa, který provází uživatele našimi službami jako maskot portálu Seznam,“ vysvětluje Tomáš Fiala.

Sázka na psa se jeví ve světle skutečnosti, že spot byl nasazen na komerčních televizních stanicích, jako možná neplánovaný, rozhodně však pozitivní fakt. Alespoň podvědomě se může většinový divák Novy ztotožnit s dalším „zviřátkem“ i mimo hlavní zpravodajskou relaci. Čtyřnožec Seznamu promítaný na Primě zase v myslích jejích konzumentů elegantně navazuje na příhody komisaře Rexe.

Tolik citovaný jako „piňa colá-á-áda“ asi spot Seznamu nebude, těžko také předpokládat, že by se hudba z něj vryla do paměti podobně jako popěvek „já na to mám“. Médiím, v kterých je prezentován, a cílovým skupinám však jeho popisná koncepce vyhovuje. Nebude bez zajímavosti sledovat, kolik pozornosti pes přitáhne.

Po spermiích noční scenérie

925

Produkt hudební festival Nescafé Cosmic Trip 2003
Zadavatel Nextlevel Ent.
Realizace Wave.cz
Použitá média CD-ROM, hra a bannery ve Flash
Použité technologie HTML, PHP, Javascript, Flash
Servery, na kterých kampaň běžela Shadowbox, Techno.cz
Ukázky 150×250, 150×250 techno, 250×250, 250×250 techno, 468×60, 468×60 techno, 468×60 shadowbox, 568×77, banner na Durex LoveZone

Návštěvníci jednoho z největších festivalů taneční hudby v tuzemsku, akce Nescafé Cosmic Trip, měli letos k dispozici informacemi i zábavnými prvky solidně vybavený web.

Kromě standardních dat o účinkujících, dopravě a vstupném nabízel ve třech jazykových mutacích také hudební ukázky většiny hlavních hvězd v MP3. VIP vstupenky bylo možno získat prostřednictvím flashové hry, která za první měsíc provozu přitáhla na šest tisíc uživatelů.

Kreativity „legendárního“ banneru nabízejícího chytání spermií do kondomu Durex tato kampaň sice nedosáhla, i tak jí však nechyběl dobrý nápad a kvalitní zpracování. Překvapivě jednoduché geometrické tvary spolu se základními grafickými efekty a zvukovými smyčkami vytvořily na relativně malé ploše bannerů dokonalou iluzi povedené noci s kvalitní hudbou.

Reálné zážitky v teplickém kempu Pudlák tak následovaly velký zájem o festivalové informace na webu. Potvrzuje to třináct a půl tisíce návštěv a přes dvanáct a půl gigabytů dat stažených z www.cosmictrip.cz v průběhu provozu těchto stránek.

‚Python‘ lepší Adidasu

923

Porotci soutěže Creative Showcase, vyhlašované Internet Advertising Bureau a mediální sekcí britského Guardianu, vybrali za nejlepší srpnovou reklamu pythonovskou animaci propagující výrobky firmy Gingsters.

Tím se opět netrefili do vkusu autora článku. Ten za daleko zdařilejší a pro uživatele atraktivnější považuje – stejně jako v červnu – stříbrného „běžce“. Druhou pozici v srpnu získal Adidas se svou globální webovou kampaní Own the Game.

BRAND24

Ta nabízí pohled do zákulisí světové kopané nejen v podobě obligátních fotografií a psaných rozhovorů, ale navíc i videointerview s nejlepšími světovými fotbalisty či krátký film o tom, jak tyto hvězdy natáčely pro Adidas televizní reklamu. Spot samotný je na stránce pochopitelně také k nalezení.

Máte na to?

Kterou reklamní postavu máte nejraději?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je od prosince 2004 redaktorem Lidových novin, od dubna 2005 v nich píše pravidelnou páteční stránku o médiích.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).