Proč si myslíte,že se americká firma vůbec zajímá o tak malý stát jako je ČR. Protože Seznam. Nebýt Seznamu,nebyly by žádné lokalizace do češtiny,StreetView by rozhodně vzniklo o roky později a stálo by za prd.Viděli jste třeba jak vypadá v Bulharsku? Mimo hlavních turistických letovisek je snímané ve zbytkovém čase,podzim a zima. Opadané listí,šedivo,sem tam trocha sněhu. Velice depresivní. Takže brflalové nebýt Seznamu,Google by na ČR,možná kromě Prahy,z vysoka prděl.
Co takhle kdybys posoudil, kolik Čechů dělá v Google na lokalizacích ve srovnání s Bulharama. Seznam má Google totálně na háku, nesmíš tak žrát ten českej piditrh, kdy na Seznam chodí BFU, důchodci a komouši kvůli Novinky.cz.
Schválně pro zajímavost porovnej, kolik berou čeští sockoidní programátoři v Seznamu a kolik v Google třeba v pobočce v Zurichu a pak se ti trochu otevřou obzory.
Opět nechcete Vy číst "nebýt seznamu", proč by zde google byl? A co si přiznat, že v podobném duchu se vyjádřil i představitel google, v ČR jsme protože seznam. Takže když nevěříte ani vyjádřením google manažerů a stále opakujete "google bůh sám od sebe", tak vám nepomůže ani kdyby vám toho manažera přivedli před Vás...
Mohl byste tu souvislost trochu rozvést? Myslíte, že Google tolik nesnáší konkurenci, že by třeba prodělal kalhoty, jen aby ji porazil? Pokud by platilo to, že ČR je pro Google nezajímavý malý stát (přesněji řečeno největší stát, který o sobě tvrdí, že je malý), byl by přece stejně nezajímavý i přesto, že tu má Google konkurenci. Nebo že by se Google bál, že bude Seznam expandovat do Polska a do Německa, když ho nezabaví tady? Nerozumím té konstrukci, že z nezajímavého malého trhu udělá místní hráč zajímavý malý trh.
Nejde jen o dobytí trhu - jde o to, že si tady Google může testovat, jak moc "dobře" musí věci udělat, aby k němu začali přecházet lidi od silné konkurence. Takovouhle živou laboratoř pokrývající velkou část služeb a přitom s relativně malými riziky (je to jen 10 M lidí) nikde jinde nemá.
To je pravda, ono totiž chování zákazníků na tom kterém trhu vůbec není kulturně podmíněné a nesouvisí s ekonomickou situací země, takže co Google zjistí dnes v ČR, je aplikovatelné univerzálně napříč časem a prostorem. Důkazem je třeba to, že mobilní operátoři mají stejné nabídky ve všech zemích, kde působí. Nebo že by...
Já nevydal prohlášení, napsal jsem svůj názor. Jistě, může být chybný, pravděpodobně opravdu nikoho nezajímá (přičemž to dokonce nesouvisí s tím, co říká Google), ale svůj účel splnil, našel jste se Vy coby potenciálně lépe informovaný oponent.
Možná máte nějaké interní info, ale přijde mi, že spíše vycházíte z rok a půl starých článků, v nichž se
1) jednak o ČR hovořilo jako o testlabu pro nové technologie (tehdy Chromecast a Google Glass), protože Češi z nějakého důvodu milují technické hračky - to ale se Seznamem nesouvisí
2) jednak tam byl Seznam zmíněn jako důvod, proč u nás Google tak často inovuje své produkty konkurující Seznamu (a že to Google dělá právě kvůli tomuto silnému lokálnímu hráči).
Navíc, zatímco první informace pocházela skutečně od vysoko postaveného zaměstnance Google, druhá pocházela od autora článku. Vykonstruovat z toho to "Vaše" tvrzení, to chce skutečně kreativní mysl.
To by pak ovšem znamenalo, že tady máme nejhorší možné služby, které sotva stačí na to, aby lidé přešli od Seznamu ke Googlu. Navíc myslím, že „silná konkurence“ nebude univerzální pojem, a když by tady Google zjistil, že silného lokálního hráče porazí pomocí StreetView, asi by mu ta znalost nebyla moc platná ve státě X, kde má Google silnou konkurenci ve freemailu nebo reklamním systému. A dále se mi zdá, že technologicky dokáže Seznam konkurovat Googlu akorát v mapách, ve všech ostatních případech, kde působí na stejném trhu (freemail, vyhledávání, reklamní systémy) se Seznam technologicky nemůže s Googlem srovnávat.
Pak ale vůbec nedává smysl to tvrzení o testování, jak moc musí být Google lepší než silný domácí hráč. Protože tady Google zjistí maximálně to, o kolik musí být v mapách lepší než Seznam – což je informace na jiných trzích neupotřebitelná, protože jinde Seznam se stejnou pozicí v mapách není.
Freemail, vyhledávač i reklamní systém jsem jmenoval také, a to právě proto, že se nezdá, že by v nich ČR měla u Googlu nějaké nadstandardní postavení. Takže celá ta konstrukce, jak máme být Seznamu vděční za výjimečnou péči Googlu se podle mne smrskává na StreetView, které lze podle mne vysvětlit i bez Seznamu. Navíc Seznam má v mapách v ČR silné postavení nejspíš především kvůli oblibě turistických map (obecně), čemuž Seznam vychází vstříc svými turistickými mapami na webu. Pokud by chtěl Google se Seznamem soupeřit, nebyl by pro něj problém ty turistické mapy ČR doplnit.
Tak to zhrnu, opomněl jste vyhledávání, jak vám napsal na koho reagujete. ANO já ho "většinou nepoužiju", ale to neznamená, že občas ano a co vím tak ve svíém okolí je to 50:50, sám používám yandex, protože google na prvních místech dává jenom obchody a zase jenom obchody což se mi nelíbí=to je informace kterou z 90procent nechci a je otravná.
Mapy můžu komentovat díky práci, kdy musím jezdit i mimo města, pro velkoměšťáky jsou to místa, které lze nazvat jenom prdel světa o 5 domech apod. a zde můžu říci, že mě mapy google pěkně nasr.... a už používám jenom seznamácké, google, dobré pro město, ale mimo město nepoužitelné (jasně ne každý hledá příjezd k lesní cestě apod, ale to neomlouvá, že je má google pro toto nepoužitelné).
Takže pro mě vaše argumenty, z mé životní zkušenosti nepřijatelné, na co mi je když jinak google vyrendruje svoje podklady, když u mě jsou problém právě ty podklady...
Nevím, co si pod pojmem „vyhledávač“ představujete vy, ale já jsem jím myslel právě službu pro vyhledávání. Takže jsem vyhledávání neopomenul.
Jinak moje argumenty se vůbec netýkaly toho, ve kterém detailu je lepší Seznam nebo Google, ale pátrám po nějakém argumentu na podporu tvrzení, že bychom pro Google byli nezajímaví, kdyby tu nebyl právě Seznam. Třeba argument, že i ČR je pro Google zajímavá, a Google se musí snažit být aspoň lepší než Seznam, aby si tento zajímavý trh udržel, by podle mne dával dobrý smysl. Ale s tou nevýznamností si podle mne protiřečí.