Hlavní navigace

Názor k článku Silné ověřování zákazníka: jak se dotkne e-shopů a nakupujících? od Kamil Zmeškal - Se zlepšením to myslím není tak jednoznačné. Potvrzování...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 8. 2019 11:46

    Kamil Zmeškal

    Se zlepšením to myslím není tak jednoznačné. Potvrzování přes aplikaci je pro někoho zlepšení, ale vylučuje to možnost celý nákup provést pouze z PC, protože tu potvrzující hlášku v mobilu přes PC "neodklepnu" a budu se muset drbat s mobilem.
    Dnes stačilo v PC udělat copy&paste z SMS notifikace a nemusel jsem sahat na mobil.

    Můj názor je ten, že je mi 3DS na dvě věci. Pokud se hodně dobrovolně neomezím a nezakáži na kartě nákup bez 3DS (takže třeba na Amazonu nebo Spotify smůla), tak je mi celé 3DS na nic. Navíc bohužel hodně bank má kvůli zjednodušení "3DS = online platby" a nemá to možnost nastavit odděleně, včetně limitů. Dnešní 3DS je tedy spíše ochrana obchodníka, ne uživatele.

    Pokud 3DS nevynutí všude natvrdo společnosti vydávající a provozující platební karty jakou povinnou součást transakce, tak je podle mě z hlediska uživatele, bez jeho výrazného omezení, bezzubé. Vynutit to ale asi není tak jednoduché, jak z hlediska "zájmů" společností (asi by se méně utrácelo), tak technicky, kvůli různým pravidelným platbám (mám někde uloženu kartu a strhává se mi částka) atd.

    PS: Ačkoli jsem technicky založen, tak mě hodně vadí čím dál tím vyšší závislost na mobilu a bojím se jí. Vypadá to na první pohled všechno pěkně. Ale pak (na dovolené v zahraničí) mobil ztratíte nebo vám přestane fungovat a ani nově koupený vám moc nepomůže a pěkně se zapotíte.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).