Hlavní navigace

Názor k článku Silné ověřování zákazníka: jak se dotkne e-shopů a nakupujících? od Michal Kubeček - Kdyby jen čínským... co třeba Amazon s jejich...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 8. 2019 7:52

    Michal Kubeček

    Kdyby jen čínským... co třeba Amazon s jejich slavným "one-click shopping"? A na banky bych nespoléhal. Nedávnou jsem absolvoval poučný rozhovor s jedním expertem (tak se sám tituloval) z oddělení platebních karet jedné velké české banky. Nejdřív mi na otázku, jestli je šance, že umožní, abych si mohl zakázat nebo omezit platby bez použití PINu, bez váhání odpověděl "[jméno banky] necítí potřebu něco takového nabízet". A po chvíli to přiznal naplno: "Mým úkolem je, aby placení bylo pro zákazníky co nejpohodlnější."

    A to je celá podstata problému: prioritou banky je to, aby platby byly co nejpohodlnější, protože čím pohodlnější budou, tím víc jich bude a tím větší bude jejich provize. Když začnete namítat, že vám nějaký model nepřipadá dost bezpečný, buď vám nabídnou pojištění nebo vás odbydou větičkou "nemáte se čeho bát, když k něčemu dojde, tak vám ty peníze samozřejmě vrátíme" - jenže obchodní podmínky říkají něco trochu jiného a když dojde na lámání chleba, odkážou vás právě na ty obchodní podmínky.

    Co na to VISA nebo MasterCard, o tom asi není třeba dlouze spekulovat. :-(

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).