Hlavní navigace

Skokani a zatracení českého webu - 4 - 2. čtvrtletí 2009

30. 12. 2009
Doba čtení: 16 minut

Sdílet

 Autor: 29
Co se událo na českém webu počátkem roku 2009? Pár konců, pár nových začátků a samozřejmě bilancování výsledků. Text je součástí CZIF ročenky za rok 2009.

Duben 2009

Březnová data NetMonitoru nejsou, a kdy budou, se „neví“ – NetMonitor změnil od března metodiku – dalo by se říci, že i poměrně významným způsobem, hlavně pro rozšíření věkové hranice sledované populace a změnu intervalu „platnosti“ cookie. Výsledek se projevil bezprostředně v březnových RUest (odhadovaná návštěvnost, v podstatě založená právě na výsledcích cookies) nárůstem, který o řád převýšil původně předpokládaný. Skutečnost je, že nejsou dostupná březnová oficiální data (měla být dostupná v druhé polovině dubna).

Důvodem je odmítnutí nekompletních dat NetMonitoru za březen SPIRem, který je plátce projektu. Máme za to, že nekompletní data  neposkytují informace o celém internetovém trhu a tudíž nemají tu správnou vypovídající hodnotu. Ke zpoždění došlo z důvodu přechodu na novou metodiku NM. V době implementace nové metodiky se objevily technické problémy, o kterých SPIR dříve nevěděl, sděluje SPIR na dotaz po důvodu zdržení.

Mimo nové metodiky jsou jako důvod zpoždění zmiňované také technické problémy – mezi ně mimochodem patří i to, že se NetMonitoru nedařilo dosáhnout nasazení nových měřících kódů na sledované servery. A jak odpověď naznačuje, některé servery se mu navíc nepodařilo započítat.

TN.CZ má v květnu roční výročí  – V květnu loňského roku spustila TV NOVA nový portál TN.CZ, se kterým se chystala vykonat velké činy. Po roce působení se, právě v letošním květnu, TN.CZ dočkalo konečně redesignu a nepřímého přiznání, že původní zaměření a obsah portálů byly poněkud pomýlené – TN.CZ je tudíž „nově“ zpravodajsky zaměřený.

graf návštěvnost

Vývoj návštěvnosti NOVA.CZ/TN.CZ

Facebook překročil 500 tisíc českých uživatelů – Facebook.com, sociální síť, měla na konci loňského roku zhruba 150 tisíc českých uživatelů. V polovině května už uvádí číslo 461 800 (uživatelů, kteří žijí v České republice a je jim více než 18 let). Respektive 562 640 těch, kteří žijí v České republice (bez věkového omezení).

Z celkového počtu je 251 540 mužů a 307 220 žen (a 122 660 jich je nezadaných, takže se zde skrývají „nevídané“ možnosti pro seznamování).

Facebook nejvíce uživatelů nabral v okamžiku, kdy Evropská Unie varovala před jeho škodlivostí. A pro stovky tisíc lidí se stal místem, kde spolu komunikují. Vliv na rozmach má pochopitelně i to, že Facebook byl počeštěn a stává se součástí dalších a dalších webových služeb – alespoň v té podobě, že můžete „sdílet“ stránku na kterou právě koukáte, se svými přáteli na Facebooku.

Mobilní reklamy na Seznamu – Seznam.cz spustil nabídku mobilního zobrazení v rámci svého inzertního portfolia.

Data 03/2009 (Seznam.cz) Stránek Návštěvy
Vodafone 32 075 637 8 360 451
T-Mobile 6 814 326 976 282
Telefónica O2 4 105 019 913 538
Ostatní 8 462 146 1 519 013

GoPay, další online platební systém  – Mikroplatební systém GoPay provozuje od dubna společnost CNN spol. s.r.o. (nemající nic společného s televizní stanicí CNN), a na rozdíl od řady jiných elektronických peněženek tento systém má povolení ČNB. Tak jako tak jde pouze o klasický platební systém pro platby drobných částek za zboží a služby s elektronickou peněženkou do výše částky 4500 Kč.

Tiscali Media, Restart každým coulem  – Vloni v červnu koupil J.V.Čep (zaštiťující se mediální skupinou Dignity) server Tiscali, kdysi výkladní internetovou skříň telekomunikační společnosti. Mimo to Dignity kupovalo, nebo možná spíše chtělo koupit, i některé další subjekty – v případě BezRealitky.cz ze všeho nakonec sešlo, navíc za poněkud mediálně zvláštních okolností.

Na začátku roku 2009 nicméně pod taktovkou Dignity vznikla společnost Tiscali media a v únoru 2009 se ředitelem stává Kamil Koupý (Osobnosti.cz, dříve projektový manažer Seznamu). A objevuje se cíl, „restartovat“ Tiscali (které mělo vloni pod 600 tisíc měsíčních uživatelů a letos se přiblížila k 400 tisícům). J.V. Čep předpokládá, že do července 2009 dosáhnou milionu uživatelů.

Je asi dost zjevné, že kýžený milion uživatelů „restartované“ Tiscali nemá šanci dosáhnout v zmíněném časovém horizontu. Otázkou je, zda vůbec má šanci takové návštěvnosti dosáhnout, bez velkých investic do obsahu a reklamy. Zejména pokud „nový“ obsah má být tvořen „Novým bydlením“ ve spolupráci s Bezrealitky.cz (web samotný nemá co nabídnout a už dlouho žije setrvačností) a „novým“ Freegames.cz, kde bude možné hrát online flash hry zdarma – segment, ve kterém je silná a stabilní konkurence.

PPF chystá regionální žurnalistiku a média – Roman Gallo, nyní ředitel pro mediální strategii PPF, dříve ředitel redakcí u VLP (Denik.cz), spoluzakladatel Aktualne.cz a člověk stojící u zrodu iDnes.cz, se nyní stal zakladatelem projektu NaseAdresa.cz, který by měl pro PPF znamenat vstup do světa lokálních médií a žurnalistiky – tedy spíše regionálních a občanských mediálně žurnalistických aktivit. Pomáhá jim v tom i Petr Šabata, dříve šéfredaktor slovenské Pravdy, nyní šéfredaktor regionálních medií.

Pražská deklarace za bezpečnější Internet – Ministerská konference „Bezpečnější internet pro děti – společný boj proti nelegálnímu obsahu a chování online“ se sice týkala hlavně spolupráce policejních složek, ale zasáhla i do spolupráce s dalšími subjekty. Cílem bylo i zformulování nového evropského přístupu k problematice bezpečnosti dětí na Internetu. A právě dokument „Nový evropský přístup k bezpečnějšímu internetu pro děti“ (neboli „Pražská deklarace“) je jedním z nejpodstatnějších dokumentů EU, které mohou ovlivnit budoucnost Internetu.

Zajistíme spolupráci mezi veřejnými orgány a soukromým sektorem, zejména poskytovateli internetových služeb, za účelem zjišťování možností, jak odstraňovat materiály k sexuálnímu zneužívání dětí z Internetu přímo u zdroje, a pokud to nebude možné, identifikovat a blokovat, narušovat nebo ztěžovat přístup ze zemí EU k webovým stránkám obsahujícím materiály k sexuálnímu zneužívání dětí;

Když o pár týdnů později Evropský Parlament hlasoval o výrazném zavedení špiclování a omezování Internetu, vyvolalo to několikatýdenní vlnu protestů, petic a oslovování poslanců v EP. Nakonec zvítězil, pro malou chvíli, zdravý rozum – špiclovat se sice nepochybně bude, ale omezovat, odpojovat a vůbec jinak dělat něco nad rámec potřebného se bude moci zpravidla na základě soudního rozhodnutí. Tedy tak, aby nové aktivity EU nevedly k porušování základních lidských práv.

Nechrochtejte, ani na blogu ne – Prasečí alias mexická chřipka má svou první oběti i v české televizní a blogovací scéně. Jiří (chro chro) Dlabaja byl ještě v květnu šéfreportérem TV NOVA. Až do okamžiku, než si na blog umístil video, které ztvárnilo část redakce chrochtající na kameru. Pochopitelně v reakci na šířící paniku okolo prasečí chřipky. Video z blogu Novy zmizelo velmi rychle, takže pokud ho chcete dnes najít, musíte zkoušet YouTube či jiné zdroje – tam se stalo památným, hlavně pro zcela klasickou reakci TV NOVA. Dlabaja dostal padáka a TV NOVA si sypala popel na hlavu. Byť pravděpodobně až poté, co se do ní opřel Blesk. Ten to navíc schytal pořádně od čtenářů a diskuzi pod předmětným článkem musel velmi rychle znepřístupnit.

Pikantní je i vyjádření generálního ředitele Petra Dvořáka: Vzhledem k tomu, že video bylo natáčeno v pracovní době v prostorách zpravodajské redakce a následně umístěno na internetových stránkách spojených s TV Nova, přistoupili jsme k ráznému řešení a tvrdým postihům.

Na zahraničních médiích se nakonec objevily články shrnutelné pod titulek „První obět prasečí chřipky v Česku je vyhozený novinář“.

Google Street View v Praze – Panoramatické Street View fotografie Google se od května týkají už Česka. Modré osobní automobily s nepřehlédnutelnou kamerovou konstrukcí začaly počátkem května projíždět Prahu a v dalších týdnech pokračují i v jiných místech ČR. Trvalo tak necelé dva roky, než se ČR dostane do jednoho z nejzajímavějších internetových projektů.

CentralWay již nemá podíl v H1 – Podíl CentralWay v H1 odkoupil stávající podílník Václav Strupů po několikaměsíční snaze. Podle vyjádření Davida Špinara nedostávala H1 za minoritní podíl žádnou protihodnotu.

Sitko.cz končí – Pokus o vstup mezi sociální sítě od Centrum Holding končí po několika měsících provozu. Hlavním důvodem je, podle Jiřího Hájka, stále vzrůstající obliba Facebook.com.

TN.CZ změnilo tvář. Cokoliv nové je lepší než to staré – Zhruba rok trvalo NOVA.CZ, aby se návštěvností dostala na krátkodobou špičku při startu v loňském květnu – platí to ale pouze o NOVA.CZ jako celku, samotné TN.CZ dlouhodobě stagnuje na necelém milionu (Ruest), stejně tak stagnuje Blog.cz, kterému byly při koupi přisuzovány velké změny a ještě větší plány.

screenshot tn.cz

Nové TN.CZ

Protibulvaru.cz bojuje – proti bulváru  – Marek Vaše, Michal Viewegh a některé další kulturní osobnosti spustily Protibulvaru.cz jako formu nesouhlasu s praktikami bulvárních periodik. Vadí jim fotomontáže, smyšlené rozhovory a řada dalších aktivit. Jsme tím už dlouho znechuceni a pobouřeni a mnozí z nás se s vydavateli bulváru soudíme – jenže soudy nás pokaždé odkáží na takzvaný veřejný zájem, který jsme prý coby ‚celebrity‘ povinni snášet, přestože jediným opravdovým, do očí doslova bijícím zájmem je tu finanční zisk zmíněných vydavatelů, uvádí aktivisté. Součástí webu je i možnost podepsat výzvu.

Kdo nekrade (software), okrádá rodinu – BSA v květnu vypustila další tradiční zprávu o míře softwarového pirátství – v té vlastně zjistíte, že k žádné významné změně nedošlo. A co hlavně, nic horšího se neděje. Míra pirátství dlouhodobě klesá, pokud tedy 38% míru můžete označovat jako něco pozitivního.

Vezměte počet kusů prodaného hardware, vynásobte to počtem software, který by na tomto hardware měl být teoreticky instalován. Pak proti tomu postavte objem trhu se software. A když to celé nějak podělíte, zjistíte, že se „prodává“ hardware bez software. A to je právě to „pirátství“.

BSA tak, tradičně, určila, že český softwarový průmysl ztratil 3,3 miliardy korun. Osobně dodám, že jde o 3,3 miliardy korun, které by možná stejně nikdy neměl. Ono totiž neplatí, že „kdyby si to neukradl, tak by si to přece koupil“.

Jak co nejvíce prodělat na aukci, platba za příhoz přichází – Jakkoliv se systém prodeje zboží aukční metodou může zdát spolehlivý a spravedlivý, nemusí tomu tak vždy nutně být. „Platba za příhoz“ je totiž metodou, která aukce staví na hlavu. A v květnu pořádně zamotala hlavu lidem, kteří zjevně nepřemýšlí předtím, než začnou přihazovat.

Princip je jednoduchý, nepřihazujete ke kupní ceně, ale platíte za to, že přihodíte určitou pevnou cenu. A za předmět aukce tak vlastně zaplatíte i poté, co jej získal někdo jiný. Aby toto celé bylo extrémně lákavé, začíná aukce na „směšné“ ceně. Což je zjevně dostatečné k tomu, aby lidé vidinou skvělé ceny začali platit jako zběsilí.

Vltava.cz v insolvenčním řízení - Akciová společnost Vltava.cz (provozovatel stejnojmenného internetového obchodu) je v insolvenčním řízení na základě rozhodnutí krajského soudu a žádosti představenstva společnosti.

Kdysi dávno jeden z prvních a revolučních internetových obchodů má za sebou bohatou historii. Bohužel ke škodě věci se místo internetového obchodu stal jakými „obchodním centrem“, kde se měly vyskytovat další internetové obchody. Lze říci, že možná právě toto „manažerské“ rozhodnutí bylo začátkem cesty ke zdárnému konci.

Vltava.cz byla založena společnosti Computer Press (1996 ještě jako distribuční kanál vlastních titulů) a byla jedním z největších knižních internetových obchodů na českém Internetu. Dnes má paradoxně hodnotu pouze asi databáze registrovaných uživatelů, protože dnešní podoba „nákupní galerie“ už žádný význam a užitek nemá. A firma je, i přes velké investice, ve ztrátě.

Aukro nabízí virtuální obchody – Podle vyjádření společností si během prvního týdnu po zpřístupnění této funkčnosti zaregistrovali uživatele přes 400 obchodů. Vlastní internetový obchod s subdoménou bude součástí Aukro.cz a nabízí možnost prodloužení doby vystavení předmětu na 30 dní a snížení poplatků z vystavení.

SPIR ustoupil a nová metodika nebude – Rozpory mezi společnostmi SPIR a NetMonitor ohledně měření českého Internetu mají zajímavé rozuzlení. V minulém Inside se objevily první informace o dění okolo měření návštěvnosti českých serverů a stále se prohlubujícího zpoždění ve zveřejnění dat. Důvodů zpoždění bylo několik, ale hlavním byla nespokojenost SPIRu s poskytnutými výsledky – chybějící servery jsou pravděpodobně dostatečným důvodem, proč data odmítnout. Po několika měsících bezvýchodné diskuze nakonec došlo k ústupku a za oběť padla nová metodika – a NetMonitor/SPIR tak v červnu konečně zveřejní data za několik uplynulých chybějících měsíců. Podle staré metodiky.

Hádanice o to kdo má největší návštěvnost, jsou už roky zábavnou součástí měření návštěvnosti NetMonitorem. Jedním z hlavních současných problémů bylo mimo jiné i „české“ ICQ, respektive stránka, kterou ICQ zobrazuje po spuštění – ta spadá do návštěvnosti Atlasu (Centrum Holdings) a o její počítání či nepočítání se vedly silné boje. Nejde přitom žádnou maličkost, více méně jde o to, kdo vlastní pomyslnou druhou příčku.

A perlička na závěr, Hospodářské noviny přinesly článek Zhroutil se systém. Český internet teď neví, komu patří vydělané miliony. Titulek i samotný článek svědčí o tom, že tento ekonomický tisk skutečně není schopen pochopit, že měření NetMonitoru nemá nic společného s příjmy z reklamy. A že jediné, co se počítá, je dostatečně bulvární titulek i text.

Google v Praze neotevře vývojové centrum – Přes tři roky plánoval Google otevřít v Praze vývojové centrum. Plány se nakonec mění, vývojáři místo toho byli přestěhováni do Curychu, kde vloni otevřel největší vývojové centrum umístěné mimo USA.

Lidovky.cz v novém  – Nová podoba webu Lidovky.cz byla spuštěna na konci května současně se změnami v práci redakce.

CSSD.CZ s XSS zranitelností a bída médií – Webu CSSD.CZ nabídl několik hodin až dní zábavy v podobě XSS zranitelnosti – nulového zabezpečení vyhledávací funkce proti vsouvání HTML kódu (HTML Injection) bylo možné využít k rozesílání odkazů, které „uvnitř“ webu ČSSD ukazovaly zábavná videa i texty. Nejznámější příklad je doplnění videa „Hymna ČSSD“, které jistě stále najdete na YouTube.

XSS na CSSD.CZ bohužel ukázalo opakovaně i neschopnosti českých médií, která neváhala o případu referovat jako o hacknutí webu ČSSD. XSS/HTML Injection je zneužitelné jenom zvenčí a nebezpečné hlavně pro možné využití v phishingu a podvrhování obsahu. Vlastní obsah webu se přitom nijak nemění – to by HTML Injection muselo být funkční někde tam, kde lze data uložit (nejčastěji diskusní fóra či ohlasy k článkům).

ČSSD samozřejmě reagovalo typickým způsobem, kdy vše označila za „vyústění kampaně politických protivníků“.

České weby hromadně pod útokem šiřitelů trojských koňů a spyware – Tisíce českých webových stránek byly v květnu napadeny útočníky, kteří s pomocí získaného hesla pro FTP přístup pozměnili všechny dokumenty na webovém serveru – dodaný IFRAME kód se pokoušel získat kontrolu nad počítačem návštěvníka takovýchto webů. Problémy se nevyhnuly například ani webům společnosti Economia, a.s. – JS:Redirector-H7 se objevil v kódech reklamního systému a rozšířil se tak nejenom na iHned.cz, Marketing & Média ale i na Respekt.cz (který nyní běží na stejném redakčním systému).

DNSSEC má 815 českých domén. Z celkového více než půl milionu - Lepší systém ochrany domény před zneužitím, DNSSEC, si od loňského září zavedlo 815 domén z více než půl milionu domén s koncovkou .cz.

ČTK vydala zábavnou zprávu, ve které se píše, že „DNSSEC brání před zneužitím informací uložených v systému doménových jmen DNS, například před odcizením hesel a čísel kreditních karet, odposlouchávání a zneužívání internetové komunikace, šíření nepravdivých informací nebo získávání jiných citlivých údajů o uživatelích Internetu.“

Asi je nutné upozornit, že DNSSEC chrání pouze před snadným „odcizením“ domény změnami doménových údajů na cizích internetových serverech. A že v systému doménových jmen DNS nejsou uložena žádná hesla, žádná čísla kreditních karet. Stejně tak DNSSEC nebrání proti odposlouchávání a zneužívání internetové komunikace. A už vůbec ne šíření nepravdivých informací.

Vajíčka, Paroubek.eu, Aleš Slabý, Facebook a davy fašistů – Na závěr měsíce je vhodné připomenout dění okolo vajíčkových protestů – nachází se zde totiž několik zajímavých momentů.

  • Facebook.com (v květnu měl přes 600 tisíc českých uživatelů) vajíčkovými protesty opravdu hodně žil, ale rozhodně nesloužil k organizování házečů vajec.
  • Na doméně Paroubek.eu se objevila výzva, která parazitovala na vajíčkových protestech a tvrdila, že za vajíčka zaplatí – vlastníkem této domény je jeden z nejznámějších českých spammerů Aleš Slabý. A parazitování patří už řadu let do jeho obchodních praktik.

Červen 2009

NetTravel koupen Invia – Souboj mezi dvojicí největších online prodejců zájezdů skončil, NetTravel i slovenská dceřiná společnost LastMinute.sk byly koupeny konkurenčním NetTravel.cz. Invia v loňském roce dosáhla obrat 1.5 miliardy korun – po fúzi budou společnosti pokračovat v působení pod stávajícími značkami. Výše transakce je odhadována na 65 milionů korun.

Existence online prodejců zájezdů je určitým způsobem popřením základního pravidla, které kdysi Internet přinesl – odbourává prostředníky. Kamenným cestovním kancelářím se nepodařilo získat na Internetu dostatečný vliv – NetTravel a Invia dokázaly být dravější a velmi dobře využít všech možnosti k přivádění návštěvníků – SEO/SEM, provizní prodej, zpětné odkazy. Největší CK v ČR se v tomto směru nedokázaly nikdy vymanit ze stereotypů a internetové prodeje pro ně sice jsou „důležité“, ale v realitě to není příliš vidět.

Každopádně 4 miliardy Kč prodaných zájezdů přes Internet (Zdroj: AČCKA) je stále pouze zhruba třetina toho, co se prodá ostatními kanály (11 miliard Kč). Internet tak má zhruba 30% podíl v ČR – v zahraničí bývá až o 10 % vyšší.

Bannerová reklama letos? 1,5 miliardy korun – Podle odhadů společnosti ARBO media by letos mohlo být do bannerová reklamy investováno 1,5 miliardy korun a oproti loňsku by tak mohlo jít o zhruba 10% nárůst (na počátku roku se počítalo se zhruba 20% růstem). ČTK při té příležitosti úsměvně definovala bannerovou reklamu jako obdélníkový obrázek či animaci, zobrazující se nejčastěji poblíž okraje obrazovky.

Největší zadavatelé bannerová reklamy jsou Vodafone, Aukro, Telefónica, Sazka. T-Mobile, Bwin Internation, Allianz Direct, Komerční banka, ING Bank. Allianz a Česká spořitelna.

Tržby internetových obchodů stoupnou na 27 miliard  – Nárůst o zhruba 20 % předpovídá tržbám českých internetových obchodů Asociace pro elektronickou komerci – měly by tak dosáhnout zhruba 27 miliard korun. Krize se v internetových obchodech projevuje poklesem průměrné ceny objednávek a větším důrazem na ceny při výběru nákupu. Příslib nízkých cen a možnost srovnávání ale k internetovému obchodování lidi spíše přitahuje.

Mezi největší hráče patří Alza.cz, Kasa.cz a skupina Internet Mall.cz. Lidé nakupují hlavně domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení.

Live Search ukrojil z koláče Seznamu i Google – Microsoft Live Search získal v květnu podíl 4,5% na trhu vyhledávačů v českém Internetu, plyne to ze statistik Navrcholu.cz. V předchozích měsících se jeho podíl pohyboval pod jedním procentem. V červnu Microsoft uvedl nový vyhledávač, Bing, a lze očekávat, že díky tomu na českém vyhledávacím trhu ještě posílí.

Největší podíl má nadále Seznam (59,9 %, pokles o jeden procentní bod) a následuje Google (31,6 %, obdobný pokles).

Vodafone nabízí HTC Magic s Androidem – Po Android (HTC) G1 od T-Mobile je nyní na českém trhu možné oficiálně získat i další model telefonu s mobilním operačním systémem od Google – Android je nabízen v podobě HTC Magic telefonu od Vodafone. Ten jej nabízí za běžnou cenu 11 777 korun. V průběhu léta by se měl objevit Samsung vybavený Androidem (pravděpodobně i v nabídce Telefóniky O2).

Na Facebooku je milion českých uživatelů  – Červen přinesl prolomení hranice jednoho milionu českých uživatelů na sociální síti Facebook.com – 40 z nich je ve věku 18–24 let, následuje 26% skupina ve věku 25–34 let. Pětina uživatelů je ve věku 14–17 let. Mírně převažují ženy nad muži. Nejvíce uživatelů na Facebook.com je ze Spojených států – 67 milionů (30 % všech uživatelů). Celkově má Facebook.com zhruba 250 milionů uživatelů a měsíční návštěvnost se (podle amerického ComScore) pohybuje okolo 125 milionů unikátních návštěvníků.

ČSSD přiznala zaspání doby, podcenila Internet – My jsme skutečně zaspali, pokud jde o ta internetová média. A budeme to teď rychle, velmi rychle dohánět, řekl Jiří Paroubek v rozhovoru pro Rádio Impuls.

Paroubek screenshot

Služba Jabbim zvítězila v anketě Czech Open Source – Anketa Czech Open Source 2009 označila za vítěze službu Jabbim umožňující doručování instatních zpráv (instant messaging). V dalších kategoriích jsou vítězi veletrh LinuxExpo, blog PHP triky Jakuba Vrány, FreeRapid Downloader software a projekt Ubuntu.cz.

Hyperlokální pokus na NaseAdresa.cz spuštěn – PPF se od června pokouší provozovat „zpravodajský portál“ s prvky hyperlokálních médií – měl být spuštěn prvního června, ale zahájil s typickými porodními bolestmi.

screenshot naseadresa.cz

Hotel U Lípy, nejznámější český spamer, končí – Na zavirovaných stránkách hotelulipy.cz se objevilo oznámení o ukončení činnosti:

BRAND24

Omlouváme se, ale jsme nuceni vzhledem k ukončení nájemní smlouvy vlastníkem HOTELU U LÍPY firmou Atrium, s.r.o., jednatelem panem Marcelem Hájkem, k 30. 4. 2009 hotel uzavřít a počínaje dnem 20. 4. 2009 zrušit veškeré rezervace vzhledem k situaci, že provozovatel ing. Geyer Libor – HOTEL U LÍPY, IČ 490 24 876 nebude schopen dostát svým závazkům. Návrh na zahájení insolvenčního řízení bude podán tento týden u Krajského soudu České Budějovice. Dále se prosím obracejte na insolvenčního správce.

Nelze si, určitým způsobem, přát lepší ukázku toho, že masivní spam nepomáhá. Hotel U Lípy se stal jedním z nejznámějších spamerů a byl pokutován ÚOOÚ – nic to samozřejmě nebylo platné, ve spamování pokračoval.

Nova spustila další web, Galerie.cz – Galerii fotografií s 5GB místa spustila CET 21 (Nova) jako další službu na adrese Galerie.cz.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).