Hlavní navigace

SkrzNaSkrz Speciál: Český Telecom

20. 7. 2001
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Tento měsíc pro vás máme skutečnou lahůdku - hodnocení webů největších telekomunikačních operátorů. Pro tento účel samozřejmě bylo třeba připravit zbrusu novou podobu rubriky SkrzNaSkrz. Hodnotí již nikoli dva, ale osm porotců a také systém hodnocení se zásadně změnil. Tak tedy internetová stránka Českého Telecomu.

441

Internetové stránky Českého Telecomu patří k oněm nemnoha korporátním webům, u kterých máte na první pohled dojem, že obsahují všechno (tj. Víc než jen slova – jak je uvedeno v záhlaví) a někde snad musí být schované i necudné fotografie nejvyššího vedení společnosti, jen vědět, kde je v té záplavě informací hledat. Internetová stránka je skutečně zaměřena především na informace, díky jejichž množství působí poněkud zmateně. Záhy však zjistíte, že všechny nabídky mají svůj pevně stanovený řád a nabízená data jsou pravidelně aktualizována do té míry, že se na ně můžete spolehnout coby na zdroj zaručeně čerstvých novinek.

Rovněž z technického hlediska na nás web udělal překvapivě dobrý dojem. Pomineme-li úvodní JavaApplet a používání rámců, lze říci, že je pojat velmi střízlivým způsobem – nikde nic nelétá ani nebliká, nabízené informace mají jednoduchou a přehlednou logickou strukturu a jsou navzájem provázány odkazy, pouze anglická verze internetové stránky je poněkud chudší. Server běží na operačním systému Linux a dynamicky generované stránky používají PHP. I oko zarytého odpůrce současné situace na telekomunikačním trhu musí web Českého Telecomu potěšit – finančně se na něm konečně podílíme téměř všichni. (red)

Jednou větou

„Na tomhle webu je pravděpodobně úplně všechno – když se budete hodně snažit, najdete snad i čísla bot členů provozního výboru. Problém je jen jediný: Jak to najít? Informací je tu snad až příliš a navigace je poněkud nelogická. Jediným záchranným lanem tak zůstává mapa serveru.“ (Marek Antoš, Internet Info)

„Hodně obsahu, ale díky několika způsobům navigace a občasným odskokům na jiný web (IOL) není úplně snadné rychle najít co potřebujete.“ (Petr Bednář, Ringier)

„Graficky žádná pecka a chybí zvýraznění opravdových bonbonků a hlavních zpráv, které jsou utopené v malém písmu a nepřehledném rozdělení na levý a pravý sloupec.“ (Pavel Daniel, Marketing & Média)

„Původně jsem chtěl dát samé jedničky, ale pak jsem zjistil, že tiskové zprávy umřely v březnu.“ (Martin Kopta, webdesignér)

„Ačkoliv web Českého Telecomu není v hávu top modelky, je bezesporu nejlepší ze jmenovaných.“ (Michal Krsek, nezávislý konzultant)

„Jedna z mála výjimek, kdy i Český Telecom udělal něco kvalitního.“ (Jiří Lahvička, MSN.Atlas)

„Maximum snadno vyhledatelných informací (však jim na to téměř všichni finančně přispíváme).“ (Libor Nováček, e-Biz)

BRAND24

„Pokusila jsem se oprostit od nevraživosti obecně sdílené internetovou komunitou a výsledek mě samotnou překvapil – Český Telecom svým webem jen potvrzuje svoji sílu v korporátní komunikaci.“ (Markéta Škodová, Strategie)

Průměr hodnocení poroty Průměr hodnocení redakce
Aktuálnost 1,5 2
Informační bohatost 1 1
Přehlednost 1,9 2
Design 2,3 2
Celové hodnocení 1,7 1,8

Závěrečné hodnocení: 1,75

Pozn.: Známky internetové stránce se udělují jako ve škole, tj. 1 je nejlepší a 5 naopak nejhorší.

Jakou známku byste dali internetové stránce Českého Telecomu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).