Hlavní navigace

SkrzNaSkrz Speciál: GTS

27. 7. 2001
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Dnešním dnem podle svého vlastního slibu pokračujeme v seriálu hodnocení internetových stránek českých telekomunikačních operátorů. Protože firmy řadíme podle obratu, následuje po Českém Telecomu společnost GTS Czech. Příští týden se pak můžete těšit na internetovou stránku firmy Aliatel a následně operátorů eTel a Contactel.

442

Internetové stránky GTS Czech by potřebovaly značně oprášit – a to jak po stránce technické, tak po stránce informační. Kupříkladu název rubriky Novinky nutně musí budit na tváři úsměv, protože jejich sekce GTS v médiích byla naposledy aktualizována počátkem října loňského roku (zřejmě v euforii invexového období). Oddíly Tiskové zprávy a Archiv jsou naopak totožné, takže účel jejich existence zůstává záhadou – možná se jedná o zálohu. Ceníky nejrůznějších služeb se vyznačují poměrně vysokým stupněm nepřehlednosti, protože jednotlivé služby splývají navzájem, na druhou stranu je však třeba vyzdvihnout jejich komplexnost a (doufejme) aktuálnost.

Internetové stránky GTS Czech sice vypadají „business“ a dodržují „corporate identity“ (pod čímž si zřejmě každý představí něco jiného), ovšem jejich vysoký věk se na nich projevuje velkým množstvím nedostatků poplatných tehdejšímu vkusu (v minulosti existovala i varianta ve FLASH, která později zmizela). Web budí celkově dojem značné nepřehlednosti, protože abyste se dobrali nějakých konkrétních informací, musíte většinou projít dvě až tři úrovně stránky a probrat se nejrůznějšími neustále se otevírajícími a zavírajícími okny. Nehledě kupříkladu na to, že když se z popisu služby chcete dostat na její ceník, musíte se vrátit o dvě úrovně nazpět apod. (red)

Jednou větou

„Design tohoto serveru se už dlouho nezměnil a stále si s sebou nese webdesignerské zvyklosti z doby svého vzniku. Pomohl by větší důraz na informace a jejich přehlednou prezentaci.“ (Marek Antoš, Internet Info)

„Nejen špatná navigace, ale i nedostatek podstatných informací.“ (Petr Bednář, Ringier)

„Firma dodržuje přísně corporate identity při své komunikaci – škoda, že homepage není více srozumitelný.“ (Pavel Daniel, Marketing & Média)

„Člověk by nečekal, že na stránkách telekomunikačního operátora najde deníček copywritera s vykakujícími okny.“ (Martin Kopta, webdesignér)

„Web GTS tvoří kompaktní prezentaci, nicméně ne vždy se člověk logicky dostane na místo, odkud chtěl informace.“ (Michal Krsek, nezávislý konzultant)

„Rádobyefektní design, ovšem každou chvíli návštěvníka vyděsí vyskočení nového okna.“ (Jiří Lahvička, MSN.Atlas)

„Místy velice neaktuální web, využívající příšernou grafiku na úkor přehlednosti.“ (Libor Nováček, e-Biz)

„Jednoduché a příjemné. Ani mi nevadilo, že pro větší přehled o společnosti bych musela využít nějaký interaktivní nástroj.“ (Markéta Škodová, Strategie)

Tipy C

Průměr hodnocení poroty Průměr hodnocení redakce
Aktuálnost 1,5 2
Informační bohatost 2,5 3
Přehlednost 3 3
Design 2,6 3
Celové hodnocení 2,4 2,75

Závěrečné hodnocení: 2,57

Pozn.: Známky internetové stránce se udělují jako ve škole, tj. 1 je nejlepší a 5 naopak nejhorší.


Pozn.: GTS momentálně podle svých vlastních slov pracuje na prezentaci nové.

Jakou známku byste dali internetové stránce GTS?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).