Hlavní navigace

SkrzNaSkrz: www.MOBILMANIA.cz

20. 10. 2000
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Mobilmania.cz je novým serverem o mobilní komunikaci ze stáje brněnského vydavatelství Computer Press. Možná konkurence Mobil serveru je zaměřena především na běžného uživatele a nabízí zejména praktické informace o mobilních telefonech apod. Tentokráte hodnotí Martin D. Hošek a Miroslav Kučera.

333

Martin D. Hošek


Managing Director, TNS Interactive
martin.hosek@tnso­fres.cz

Miroslav Kučera


šéfredaktor Interval.cz, webdesigner ZONER software, s.r.o.
miroslav.kuce­ra@interval.cz
PŘÍSTUPNOST A RYCHLOST
Přístup na web i rychlost načítání se zdají být v pořádku, jinými slovy splňují současný standard. Docela mě ale zarazila ta skutečnost, že když jsem se chtěl vrátit na homepage prostřednictvím „Zpět“ tlačítka prohlížeče, stránka se mi najednou začala načítat neustále dokola a asi po 20 sekundách se najednou přesměrovala na elektronický obchod Českého mobilu. Nevím, samotnému se mi to zdá podivné, ale stalo se mi to tak 3× po sobě a to už se nedá svést snad ani na moji případnou nešikovnost. Přístupnost a rychlost dnes nemá skoro smysl hodnotit. Všechny firmy, které to myslí s Internetem vážně, připojují své servery přímo na páteřní linky, takže se dá říci, že všechno je dostatečně rychle dostupné :-). U Mobilmania.cz bych vyzdvihl postupné zobrazování stránky, první horní část, poté levý sloupec a pak zbytek obsahu. Je to lepší, než když uživatel vidí dlouho prázdnou stránku a pak náhle celý web.
POUŽITELNOST
Mobilmania.cz svým obsahem a zaměřením rozšiřuje nabídku serverů vydávajících se stejným směrem. Přesto si myslím, že je web „ušitý“ spíše pro nenáročné uživatele. Co si budeme říkat – Mobilmania.cz je přímou konkurencí Mobil serveru, ale zaměřuje se spíše na praktické informace týkající se samozřejmě mobilních telefonů, což hodnotím jako klad. Mnoho uživatelů si koupí mobilní telefon, aniž třeba znají základní technické výrazy, nevědí, k čemu slouží přesměrování apod. – pro ně je Mobilmania.cz určitě přínosná.
GRAFIKA A DESIGN
Autoři se nesnaží „vymýšlet“ něco převratně nového a využívají konceptu serverů Computer Pressu. Barvy jsou celkem příjemné na pohled, rozložení jednotlivých prvků a menu je také, hlavně z pohledu uživatele, voleno rozumně. Design Mobilmania.cz je v některých drobnostech trochu originální, ale jinak se mi vůbec nelibí – na můj vkus je server až příliš pestrý a příliš jasný. Sytě žlutá barva jako podklad pro hlavní text je IMHO nevhodná a v kombinaci s modrými odkazy je příliš kýčovitá. Jsem zastáncem spíše bílého či velmi decentně barevného pozadí pod text. Rozdělení textu na úvodní stránce do dvousloupcové sazby je super a chválím toho, koho to v CP napadlo. Úvodní stránka má včetně obrázků 193 Kb a čtenáři Lupy nechť sami posoudí, zdali je to málo nebo ne. V Netscape 4.5 se mi úvodní stránka občas vůbec nenačetla (Mr.Linx kontaktován, probíhá čekání na odpověd…), ale u Netscape, u tohoto těžkopádného prohlížeče, mě nic nepřekvapuje, zvláště, když Mobilmania.cz se v IE načítá bez problémů. Ikonky serverů CP nahoře ve stylu odkazů v Internet Exploreru jsou sice zajímavé, ale pouze v případě, že v prohlížeči nemáte definovány vlastní odkazy. Pak se to plete. Na logu serveru je vidět, že moc práce nedalo, ale kvalitním vzhledem loga není podmíněna dobrá návštěvnost celého serveru.
OBSAH
Upřímně řečeno se v této oblasti už moc nových a převratných prvků vymyslet asi nedá. Přesto oceňuji a celkem jsem byl příjemně překvapen službou SMS brány, která slučuje všechny mobilní operátory. Zaujala mě také možnost vybrat si jednotlivé typy telefonů pro přímou konfrontaci v jejich srovnání. Obsah serveru – jak už jsem psal v sekci POUŽITELNOST, Mobilmania.cz se hlavně zaměřuje na praktické informace ohledně mobilních telefonů. V levém menu jsou popsány mobilní telefony přímo výrobci, a tak by ani začínající uživatel Internetu neměl mít žádný problém najít právě informaci, kterou potřebuje o svém telefonu. Dost mi ovšem vadí vkládání druhého reklamního banneru přímo do článku – ruší to a nevypadá to vůbec hezky, ale je mi jasné, že Mobilmania potřebuje vyprodat všechny reklamní pozice :-)
ORIGINALITA
Jak jsem již naznačil, nemyslím si, že je tento web nějak originální. Dnes je málo webů originálních, jak obsahem, tak i designem, zvláště pokud se jedná o informační servery, s tím se asi nedá dneska moc dělat. Mobilmania se snaží být originální hlavně svou kombinací barev, žluto-oranžový web se příliš často nevidí, ale chtělo by to možná méně jasné barvy. Proč ovšem měnit barevné složení webu kvůli jednomu kritikovi? :-)
POZNÁMKA NA ZÁVĚR
Z pohledu průměrného uživatele jde o celkem přijatelný projekt. Přesto mám dojem, že autoři mají na víc a že tak v brzké budoucnosti dojde k rozšíření nabízeného obsahu a Mobilmania.cz bude „dotažena“ do dokonalejší podoby. Mobilmania.cz má velké šance konkurovat dominantnímu Mobil serveru. Obsah a množství článků, technické zázemí či podpora CP se rozhodně nedá podceňovat. Přiznám se, že tento web příliš často nenavštěvuji (vznikl docela pozdě) a mám nějak zafixovaný Mobil.cz, ale jak by řekl někdo z marketingu – bude to asi tím, že nejsem ta správná cílová skupina :-)
CELKOVÉ HODNOCENÍ
5/10 7/10

Líbí se vám www.MOBILMANIA.cz?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).