Hlavní navigace

SkrzNaSkrz: www.MOTOLINKA.cz

5. 10. 2001
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Pečlivě jsme přečetli rady, které jste nám napsali, proto jsme se odhodlali k zásadnímu řezu. Hodnotit budeme jen práci předních designérů, a proto u každého webu uvedeme i "rodný list". Hodnotící kriteria jsme přizpůsobili. Dnes výsledek práce ateliéru Mowshe zhodnotí Andrea Alexandridu (Exmarket) a Václav Vančura (Xycht).

488

Rodný list website

server:
Motolinka (www.motolinka­.cz)
zadavatel:
motolinka s.r.o.
agentura:
mowshe >0< a.g. (www.mowshe.cz)
art director:
li6or & michal
velikost týmu:
2 tvůrci a 2 konzultanti
doba realizace:
týden
použité technologie:
Apple MacOS, Adobe Illustrator, Adobe GoLive

Andrea Alexandridu


analytička (Exmarket)
ada70@centrum.cz

Václav Vančura


dělník web designu
mailto:xycht@xyc­ht.cz
ORIGINALITA ŘEŠENÍ
Originalita řešení: Přiznám se, že žádné jiné stránky s podobnou tematikou neznám. Web nabízí jednoznačnou službu a jako takový je poměrně jednoduchý a stručný. Obsahově je spíš chudší, což v tomto případě považuji za pozitivní. Místy se snaží být dokonce ftipný, ale to se daří méně. Je dobře, že máme na trhu už i takové služby. Rozhodně se o nich vyplatí vědět, zvlášť v časech velmi přeplněných ulic, kdy je věru těžké rychle se dostat odkudkoliv kamkoliv… Motorka má ohromnou výhodu, je menší, vejde se mezi auta, jejichž kovové vnitřnosti se zatím svíjí křečemi z nedostatku chladivé chladící kapaliny, neboť musí pomaličku popojíždět a čekat, až se ta hrozná fronta hne. Motorka může slalomovat, může přejíždět přes chodníky… Oproti autu může zázraky. Ale nějak si tak říkám, že se tato výhoda vlastně vytrácí, neb na webu je věta: „kličkování zácpou se provádí pouze v bezrizikových situacích“. Ehm…
Je to první web tohoto druhu, jaký jsem u nás viděl. A proto si myslím, že je velmi originální.
POUŽITELNOST
Tady jsem se zarazila hned na úvodní stánce, kdy jsem automaticky čekala, že dál budu pokračovat přes ústřední motiv oto-ksichtíku uprostřed. Ten na myš nijak nereaguje a neustále jen koulí očima a skřípe zuby. Na to, že zabírá skoro celou stránku, nic moc aktivita :-( Nezbývá než doufat, že skřípat zuby nakonec nebude potenciální moto-zákazník. Využitelná je prakticky jen asi horní pětina hlavní stránky, která je uspořádaná sice velmi přehledně, ale na první pohled jsem nedokázala vždy odhadnout přesný obsah ukrývané rubriky (vážně mě nenapadlo, že jízdenka vlastně představuje možnou slevu pro pravidelného moto-pocestného nebo že objednávku najdu pod heslem „jedeme“). Taky mě trochu rušil blikající čtvereček s názvem právě otevřené podrubriky, trvalé zesvětlení by mně osobně k orientaci bohatě stačilo (ale taky mohl klidně ještě houkat…). Navigace je moc příjemná, jednoduchá. To se mi líbí, nemusím nikde pátrat, kde co jak mám mačkat, jak se kam dostat a podobně. Proč proboha nemám podobně jednoduchou navigaci i na své stránce?
Mám jen jednu připomínku: ve všech stránkách mimo intra chybí javascripty, a menu nehoveruje, jak má. To mi docela vadí. Ve svých pracovních i volných časech ladím kvanta javascriptů, a tak mám zaplý js debugger. No, a tak se třeba na této stránce nedostanu skoro nikam, musím navigovat tabulátorem.
TECHNICKÁ NÁROČNOST
Vzhledem k minimálnímu množství grafiky a různých obrázků se stránky načítají celkem svižně. HTML je generováno roboty (dokonce ze dvou různých programů, které jsou určeny profesionálům). V Internet Exploreru 5.5, který jsem na prohlížení používala, však při najetí myši na horní menu neustále na obrazovce naskakovala chybová hlášení javascriptu, která dost podstatně znepříjemňovala přechod mezi stránkami. Výborný poměr cena/výkon. Proč dělat něco složitého? Takové weby jsou hotové za den, vždyť jde jen o grafiku, nějaké to nařezání, obalení js kódem (to vlastně udělalo ImageReady) a nacpání a naklikání v GoLive (jak jsem usoudil ze zdrojáků). Vlastně… Ehm, při tvorbě takovéhle stránky se ani nemusí šáhnout na klávesnici.
Jen tak koukám na ty tabulky v souboru jizdnirad.html… V Mozille se podivně spojují (chce to mezi ně dát buď prázdný obrázek nebo řádkový zlom) a v Netscapu 4 se zase první dvě rozjíždějí.
ESTETICKÝ DOJEM
Líbí se mi, že celý web je laděný barevně velmi střízlivě. Nepůsobí na mě přeplácaně, spíš možná až moc „chudě“ nebo amatérsky… To se týká hlavně členění textu do světlých, ne vždy rovnoměrně odsazených bloků, které vedle sjednocujících zaoblených oto-ksichtíků vypadají moc přísně, hranatě a odfláknutě. Moc pěkná, jednoduchá stránka. Je to rychlé, jako hrdý dialupista nemám s načtením žádné problémy. Jen by stálo za to vyladit antialiasing v obrázku images/moto.web01­.gif, hrozně to tam skáče.
POZNÁMKA NA ZÁVĚR
Celkově myslím, že web může po krátkém seznámení velmi dobře plnit svou funkci. Upozornit na službu, která je k dispozici a podat o ni základní informace (kdy, kam, jak a za kolik…). K jejímu dalšímu pravidelnému využívání pak již prakticky není potřeba stránky navštěvovat. Nezbývá mi, než blahopřát Otovi k jeho skvělému m-oto-nápadu a popřát mu hodně spokojených a (nez)vracejích se m-oto-klientů a také dostatek růžových ochraných moto-brýlí (to pro lepší pocit z webu). Opravdu se mi to líbí, je to pěkná, jednoduchá stránka. Všechno běží, jak má (až na ty hovery v menu), člověk se v tom vyzná, rychle najde, co hledá. Je moc fajn, že lze firmu kontaktovat i přes ICQ.
CELKOVÉ HODNOCENÍ
7/10 8/10

Líbí se vám typografcká práce s písmem na webu vytvořeném studiem Mowshe?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).