Hlavní navigace

Názor k článku Skutečně může zaměstnavatel číst vaši poštu? od Petr Souček (ale jinej :) - Autor uvedeného právního názoru podle mne vychází z...

  • 18. 1. 2005 17:04

    Petr Souček (ale jinej :) (neregistrovaný)
    Autor uvedeného právního názoru podle mne vychází z mylného předpokladu.

    Ignoruje totiž rozdíl mezi poštovní schránkou, kterou si zřídila fyzická osoba jako např. zaměstnanec pro vlastní potřebu ("soukromá" schránka) a schránkou, kterou si zřídila fyz./práv. osoba jako zaměstnavatel ("firemní" schránka)

    Na základě tohoto předpokladu pak automaticky považuje všechny poštovní schránky za soukromé a na ně pak aplikuje ochranu listovního tajemství.

    Pokud však zřídí zaměstnavatel schránku "firemní", jedná se de facto (i de iure) o uživatelský účet ve firemní síti. Dopravovaná zpráva požívá ochrany z titulu listovního tajemství pouze na cestě od odesilatele do firemní sítě, uvnitř firemní sítě podléhá vnitřním pravidlům sítě, jejichž stanovení je plně v kompetenci jejího majitele. Tato pravidla je zaměstnanec povinen respektovat stejně, jako jakýkoliv jiný vnitropodnikový předpis.

    Pokud firemní předpisy stanoví např. to, že informace došlé do firmy protokolem mailto: budou sdílené, musí to zaměstnanec vzít jako fakt a adresu přidělenou zaměstnavatelem prostě nebude poskytovat jako svoji soukromou, ale jako služební.