Hlavní navigace

Názor k článku Skutečně může zaměstnavatel číst vaši poštu? od Pavel Odehnal - Promiňte, ale nesouhlasím a to jako zaměstnanec, nikoli...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 1. 2004 3:04

    Pavel Odehnal (neregistrovaný)
    Promiňte, ale nesouhlasím a to jako zaměstnanec, nikoli zaměstnavatel.

    1. Zaměstnavatel ručí za své zaměstnance a také za ně platí škody.
    2. Zaměstnavatel by měl vystupovat v zájmu svých klientů, kteří obvykle komunikují s firmou, nikoli s osobou. Pro zěmstnavatele vychází jisté povinnosti ke klientům ze zákona, například o ochraně spotřebitelů, ochraně osobních údajů a pod. Opět postižen bude zaměstnavatel, zaměstnance české soudy obvykle neodsoudí (no ony obvykle neodsoudí skoro nikoho myslím...)
    3. Představte si zaměstnance, který praští se svou prací a už ho neuvidíte - a nemusí to být nutně jen ve zkušební lhůtě. Mají tedy faktury poslané do firmy na jeho jméno ležet v obálkách a výzvy cz.nic na jeho email v mailboxu ad infinitum abychom neporušili jeho občanská práva? Co když se ještě někdy vrátí do práce? Měli jsme jeden takový případ (a mimochodem nedostali jsme z toho člověka ani mobil, ani nic dalšího co si nechal dokonce ani soudní cestou).
    4. Dle mého názoru není obsah elektronické pošty ve firemní schránce povahy soukromé. Zaměstnanec není oprávněn využívat jakýchkoli prostředků zaměstnavatele pro své soukromé účely bez jeho souhlasu.
    5. Nerozumím tomu, jak zajistit "nečtení" soukromých faxů pro zaměstnance, když vypadávají všechny do jednoho místa. Je to tak moc odlišné od elektronické pošty? Dáme každému zaměstnanci vlastní fax?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).