Hlavní navigace

Názor k článku Skypicker vylétá z šedé zóny. Na podzim chce vyrazit do Ameriky od Hlavenka - Na to zveřejnění výsledků zareaguju, protože to je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 6. 2015 12:16

    Hlavenka (neregistrovaný)

    Na to zveřejnění výsledků zareaguju, protože to je naše chyba, což přiznávám - prostě jsme na tom v tom kalupu zapomněli, ale kolegy jsem poprosil, aby to napravili. Takže se brzy výsledků za 2014 na OR dočkáte. Starší roky byly v podstatě nulové v příjmech, tam není co - první letenky jsme začali prodávat někdy na přelomu 2013/14.

    Nicméně rok 2014 nikomu moc nic neřekne, protože celé jeho výsledky (v tržbách) odpovídají dnes zhruba jednomu měsíci roku 2015. Ale souhlasím s tím, že to je zákonná povinnost a tu dodržíme.

    K potenciálním investorům: já vím, že se někdy dělá to, že se startup "vyhypuje", nafoukne, aby se pak dobře prodal nebo spíš aby získal další investory. To se dělá ale zejména tam, kde nejsou příjmy a obchodní model, tak se aspoň tvoří ten hype o "value". My jsme ale v podstatě prostý eshop - prodáváme letenky. U nás žádná hype být nemůže, pokud ji nepodložíme čísly - počty prodaných letenek, tržbami, ziskem. A tohle ví i každý, kdo by chtěl jednou Skypicker koupit: bude se sice koukat na technologii, ale nejvíce ho bude zajímat, jak se přetváří v praxi do byznysu. Pečlivě si čísla ověří a FAKT ho nebude zajímat, co visí na obchodním rejstříku, ale pošle do firmy svoje finančníky.

    Jinak je možné, že Lupu čtou domácí investoři, ale spíše v té relaci angel-early stages, a spíše se zaměřením na domácí produkty. Skypicker je globální společnost - tím nechci říct, že jsme "globálně velcí", ale prodáváme rovnoměrně po světě, Česko z prodejů činí procento. Pokud se tedy nyní bavíme - či spíše nás aktivně oslovují - investoři z řad velkých fondů, jsou to už pouze a jenom zahraniční, či spíše globální hráči. Ani pro nějaké možné strategické zájemce z ČR nejsme vhodní a zajímaví, to dává smysl jen pro někoho, kdo obchoduje celosvětově. A ten opravdu tyhle diskuse nečte :)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).