Bóže, Štěpáne, Ty zase perlíš. Nemůžu ocenit Tvé hudební působení, ale k primitivnímu amatérismu v oblasti antén a dalších televizních a rozhlasových technologií ses právě shodil i ve znalostech statistiky. Dokonce začínám pochybovat, že se také nacházíš v kategorii "normálních" i podle Tvých definic.
Je sice pravdou, že se v mediální branži dá podnikat i bez údajů o sledovanosti, poslechovosti a čtenosti, ale potom investorovi nezáleží na zisku a efektivitě svého podnikání, nebo je prostě geniální. Financování reklam neprobíhá pouze podle názvu stanice a době zařazení šotů. Je to i otázka nabídky a poptávky. A jedním z hlavních argumentů při určení ceny je i jakkoliv zjištěná sledovanost, čili potenciální vliv na diváky, včetně jejich věkového složení. Nebo si zadavatel reklamy koupí pár vteřin v určeném čase za cenu, kterou určí jen vysílatel? Bez datových argumentů o sledovanosti z uznávaného zdroje, které také nejsou úplně zadarmo, by tok financí v reklamě nefungoval, nebo by byl pro jednu stranu nevhodně nevyvážený.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.