Souhlasím s tím, že modulační procesory jsou dneska u FM nastaveny na pendrek, někdy dokonce dochází k jejich řetězení (použijí se dva za sebou). To je samozřejmě dáno manažerskými příkazy. Žádný poctivý zvukař by to takhle dobrovolně nezmršil.
Neházel bych to ale kompletně na omezení modulačního výkonu na 0dBr. I nyní se dá vysílat se slušnou dynamikou. Taky si vzpomeňte, jak zněl hlas moderátora radiožurnálu před zavedením tohoto opatření - kytarový booster. Dneska už alespoň poznáte, že mikrofony ve studiu radiožurnálu stojí za pendrek. Za obojím stojí manažerská rozhodnutí.
Zvuky CD by neměl být brán, jako kvalitativní standard a to ze třech důvodů. Mizerná PCM, délka slova 16bit a vzorkovací takt 44,1kHz. V těchto oblastech máme dneska lepší (širší možnosti).
Jak už jesem psal, během těch pěti let bych kompletně znovu připravil kmitočtový plán pro Evropu. V ČR bych poté vypnul 50% vysílačů. Byla by nová veřejná online přístupná slyšení pro zájemce o ,,pokračování,, vysílání v analogu. RRTV by pak veřejně online obhajovala svoje důvody pro udělení i neudělení licencí. Dále by ČTÚ nastavil nové technické podmínky pro bezproblémové vysílání s lepší dynamikou.
Na zvuk, odcházející ze studia rozhlasové stanice by měl dohlížet ,,mistr zvuku,,. Zavedl bych pro ně a moderátory školy. Zvuk ze studia už musí odcházet tak ohlídaný, že pro účely digitálního vysílání už není třeba ho dále výrazněji upravovat. Pro analog FM bude vždy dobře nastavený procesor potřeba.
Na závěr bych chtěl upozornit na jeden manažerský nešvar. Každá FM stanice má dnes svůj jedinečný zvukový charakter (líbivý obal výrobku), naprosto extrémní, tvořený téměř výhradně nastavením modulačního procesoru. Což je sice velká manažerská móda, ale v rozhlasovém odvětví nesmysl.