Myslím, že se mýlíte. Sice jsem někde zaslechl, že se prý samotný Google vyjádřil, že využití stouplo po zavedení klienta v GMailu značně, ale to není argument velké váhy. Co už určitou váhu má, jsou následující dvě pozorování:
1) Když Google přidal podporu videovolání, zvolil si jako (zatím jediné) prostředí právě tzv. GMail chat, tedy webového klienta v prohlížeči. Nevydal další verzi samostatného programu GTalk.exe (program má automatickou aktualizaci, takže s aktualizací by nebyl problém), nepoužili GTLE (Google Talk Labs Edition), ale přidali video (a současně hlas) do webového rozhraní, ač to vyžaduje zásuvný modul do prohlížeče a tak je to více práce (minimálně verze používající původní API od Netscape -- Firefox a v podstatě všichni kromě MSIE a jinou verzi pro MSIE -- MS po získání majority na trhu API ze svého prohlížeče odstranil, aby Netscape dorazil). Takže se dá soudit, že užití webového rozhraní asi výrazně převažuje.
2) Osobně používám XMPP (Jabber a GTalk) a ve svém klientském programu vidím u účtů GTalku, jakého klienta kdo používá. A GTalk.exe používají pouze lidé, kterým jsem ho osobně kdysi nainstaloval a nastavil. Všechny nové kontakty, které u mne přibyly, používají rozhraní v GMailu.
Takže si myslím, že si mohu vcelku bez obav z omylu myslet, že se mýlíte. :-) I když uznávám, že využití webového klienta je zvláštní -- asi to je způsobeno tím, že GTalk se asi šíří právě hlavně přes užívání GMailu, jinak si to neumím vysvětlit.