Firma zalozena na delani hamburgeru prezije, jen pokud bude dostatecne velka a bude mit dostatecne nizke naklady. IMHO je na nasem trhu misto pro tri az ctyri "fastfoody".
Nicmene mas pravdu, ze reseni na miru predstavuji zajimavy zdroj penez. Bohuzel se obavam, ze pro jejich siroke zavedeni potrebujes teamy lidi, ktere Te stoji mraky penez (jinak dopadnes jako jet2web se svym "pridelenym konzultantem").
Ze bych to konecne zacinal chapat ? Kdyz tak hezky mluvis o sluzbach s pridanou hodnout, ty tim proste a jednoduse myslis sluzby "nekonfekcni", delane na miru kazdemu konkretnimu zakaznikovi ? A kdyz mluvis o tom, ze bez toho firma neprezije, mas zato, ze neprezije firma postavena na masovem poskytovani konfekcnich sluzeb ? To bych sice take uplne nesouhlasil, ale alespon bych uz vedel, co vlastne rikas ...
Pro Vasi informaci, neni tomu tak. Nalezt sluzby s vysokou pridanou hodnotou, ktere muze firma efektivne nabidnout, je proces, ktery znamena, ze se na mesi zahrabete s produktaky a techniky u zakaznika a nasledne prinesete sluzbu/sluzby, ktere budou napasovany na zakaznika. Necekate doufam, ze sluzby, ktere umi efektivne nabidnout Globe (obsluhujici velke mnozstvi malych zakazniku bez vlastni infrastruktury), budou stejne fungovat treba v Pragonetu (obsluhujici malo velkych zakazniku na povetsinou vlastni opticke siti).
Na rozdil od tebe si ale ja nemyslim, ze tohle je JEDINE mozne reseni. Ja to povazuji jen za DALSI mozne reseni vedle toho tveho, ktere tim padem ztratilo punc jedinecnosti. A dokonce si myslim, ze se nebude nutne rozhodnout pro jedine z techto reseni, ale klidne pouzit jejich mix.
Celkem je mozna problem ale v tom, ze jsem jednak trochu alergicky na slepe omilani "manter" - a "musite mit pridanou hodnotu" uz jako mantra zni, jednak na "konzultantstinu", ktera pouziva existujici terminy v jinych vyznamech. V tomto pripade termin "pridana hodnota", ktery ve skutecnosti (podle vseho) pouzivas vevyznamu "sluzba jejiz pridana hodnota je vysoka" a casto navic jeste ve vyznamu "sluzba prodavana soucasne se sluzbou jinou".
Pokud nenabidnou sluzby, ktere budou obsahovat "velkou" pridanou hodnotu, vetsina jich bidne zahyne. Myslim, ze se pohybujes v dotycne komunite a vis, v jakem stavu trh je.
To, ze nedokazete sluzby s velkou pridanou hodnotou na trhu nabizet, nesvedci jen o neschopnosti trhu ty sluzby vstrebat, ale take o Vasi neschopnosti je nabidnout a zakaznikovi vysvetlit, proc by si je mel koupit :-)
Cim vetsi hodnotu pridavas, tim vetsi z toho mas vyvar.
Mozna jsem mel napsat "sluzby s velkou pridanou hodnotou".
Volba nakupu neni dana jen vlastnostmi, ale take cenou. Nizsi cenu nemuzes nazvat vyssi pridanou hodnotou :-)
Mam dojem, ze slovo "pridana hodnota" pouzivas jako neprilis dobre definvanou mantru, kdy jsi nektere sluzby klasifikoval jako "zakladni" a jine jako "pridanou hodnotu" - a na zaklade tohoto zcela umeleho deleni pak dovozujes nejake zasadni zavery. Ja to rozhodne vidim jinak - samotny fakt, ze nekdo koupil u me a ne jinde znamena, e vyrobek u me mel nejakou vlastnost, kterou vyrobek u jineho nemel. Mozna ani sam nevim jakou - to ale nic nemeni na tom, e tam takova pridana hodnota proste byla a ja ji prodal. A ve svetle teto uvahy mi nejak tvoje tvrzeni o tom, ze jedine co vydelava je pridana hodnota ztraci smysl - respektive - stava se (takrka) tautologii ...