V alespoň trošku sofistikovanějších službách v IT (tj ne foťák, mobil, tablet etc) jsme na tisk zanevřeli. Občas jako že přijdou s výhodnou nabídkou třeba 85% slevy (zřejmě trend) tak si řeknu jako brand proč ne a pak jen koukám že výsledek je nula nula nic.
Z tohoto pohledu budu dal drobit do online kde clovek vidi v realnem case jak si vede podle toho meni chovani a tisice protoci za dost dlouhou dobu kdy uz staci ucinnost regulovat nebo to pro danou vec zariznout.
Tisk drzi nad vodou velke kolosy a donekonecne omylani tech samych produktu znacek.
Tisk smysl pochopitelně má a to poměrně velký, ale je to jak píšete - o cílové skupině, o cílech dané reklamy a o tom, zda je to např. součástí většího mixu.
My tisk naopak využíváme, má své místo a má svůj efekt a nejsme ani kolosem a ani donekonecna neomilame stejne znacky a produkty.
Typickou nevyhodou napr. u eshopu a tisku je to, ze pokud ctenare zaujme inzerat, jde na internet, zajde na svuj oblibeny seznam/google, napise do vyhledavani jmeno firmy, ci webove stranky, najde mu to, klikne, dostane se na eshop, nakoupi, tak se takovy nakup zapocita samozrejme internetu, jelikoz tisk se tam nikde neobjevi.
Lze to sledovat nepřímo, např. zvýšením prodejnosti sortimentu, který je promován pouze přes tisk, v případě umístění slevových kódu na inzerátu jejich uplatnění apod. těch způsobů jak to analyzovat je více, ale prostě nikdy to nebude tak přesné, jako inzerát v rámci PPC, kde máte jasný klik, zdroj a konverzi.
Cim vic se da neco vyhodnotit tim min to maj marketaci v lasce... ono by se totiz nakonec ukazalo, ze je to vsechno naprosto nanic.
Delal sem nejakej cas pro jednu firmu, a bylo mi receno (jen tak mezi reci) ze nejlepsi je TV - dokonale nevyhodnotitelny, a daj se tam udat miliony. Nikdo totiz neni schopen rict, jestli ten clovek prisel proto, ze neco videl v TV nebo proto, ze sel zrovna kolem.
Mimochodem, pry je ohromny uspech, kdyz ma dokonale zacilena akce na zcela konkretni zakazniky(mineno vim, co si koupii v minulosti a oslovim je v dobe, kdy se +- kupuje nove) 0,5% odezvu ... Takze kdyz oslovej 100 000 zakazniku, tak si 500 z nich neco koupi (mozna).
já print nezpochybňuju ale odezva je zrovna na služby (tj věc kde se nejedná impulzivně) naprosto směšná (náklad 50+15, tvrdí že je čtenost 530).
Tj my to kupujeme za cenu kdy to vyjde v novinách levněji než to jen tisknout a distribuovat. tj jsme někde na 0,15 za výtisk - za to to ani nevytiskneme natož to oddistibuujeme.
Jinak bych taky nešel do oborové přílohy obecného deníku (byť z těch nebulvárnějších)
grafy spiru jsou rálné max. tak u rádií, ano - ty průběžně vedou i když reklamy na rádiích jsou absolutně necílené a neměřitelné. pak se dá souhlasit s tištěnými médii, kupují se a i přes pokles si drží tzv. "oborové skupiny" což přispívá k cílenější reklamě. Sám kupuji časopisy 100+1, RCmanii, ŽivotVíry, Koktejl a reklamy v nich jsou celkem relevantní.
Ale váš graf, který ukazuje, že TV vedou a internet "paběrkuje" - jsou out of real" i když jsou oficiální.
udělejte si průzkum kolik lidí do 30 let má/nemá telku, atd.
Více třeba na mém blogu http://www.ppc-reklama-seo-blog.cz/news/reklama-na-tv-nova-bude-v-mensim-objemu-/