...Naší strategií pro zdejší trh bude zvyšovat kvalitu. Nebudeme se pouštět cestou snižování cen." - To jsem zvědavej, jak budou u pevných linek zvyšovat kvalitu. Takže asi zůstane jen u toho nesnižování (čti zvyšování) cen. Ještě to urychlí klasický proces "zahušťování blbců", který probíhal v mnoha postsocialistických podnicích. Kdo mohl, už od ČTc utekl nebo to co nejrychleji udělá. A ti zbývající si mezi sebe budou muset rozdělovat čím dál tím větší podíl nákladů a doufat, že bude líp. Nebude - už bylo.
To VoIP bude asi pěkná sranda. Zahrnutí volání do paušálu bude jen další okrádání. Už teď není výjimkou, že se platí paušál za linku (kvůli příchozím voláním) a volá se stejně přes Skype. A tohle bude nový starý pokus, jak z vás vytáhout peníze za něco, co nechcete používat.
Co to povídáš, já platím paušál i za odchozí hovory a jsem spokojenej. Tarif Telefon Volno Expres to jistí (neomezený volání mimo špici + víkendy zadarmo do fixních sítí v ČR). Proč bych volal přes skype out? Skype je pochybný SW.
Ten tarif Volno bych si pořídil taky, kdybych měl komu volat. Bohužel všichni si pevnou už dávno zrušili.
Skype pochybný SW? A nepracujete náhodou v ČTc? Už ho používám přes rok a nic pochybnýho jsem na něm nezaznamenal. To produkty MS mi připadají mnohem pochybnější. Jinak za cca hodinový hovor do zahraničí platím u Skypu asi jako za minutu s ČTs, a to při lepší kvalitě Skypu (a pokud ten hovor není úplně bezplatný). Ale to ať si každej srovná sám, třeba má ČTc spoustu spokojených zákazníků, kteří si rádi připlatí.
Každý měsíc prokecám kolem 20 - 30 hodin s účastníky v Kanadě a na Novém Zélandu. Vzhledem k tomu, že všichni máme Skype a já mám internetové připojení z komunitní wifiny, máme to zadarmo a funguje to bez problémů. Neodvažuji se pomyslet, kolik bych zaplatil za jakýkoli jiný způsob komunikace. Pro mne Telecom neexistuje, ať si klidně vymýšlí třeba i hodinky s vodotryskem. Budoucnost stejně patří bezdrátovým sítím.
Ne ono je to genialni, lidi maji hrozne kratkou pamet, kdyz to byl SPT Telekom (Telecom?), vseci nadavali, kdyz se prejmenoval na zluty mor ala Cesky telecom, za chvili polovina tech nadavajicich zapomnela, ze to je puvodni SPT, dnes to prejmenuji opet a zase z te poloviny dalsi polovina za rok, dva zapomene co byl a delal CTc. No a o u zbyvajici 1/4 puvodnich buricu SPT pozdeji CTc stejne davno prisel...
Takže je to jasné: U Telecomu se zlevňovat v žádném případě nebude a hovorový paušál pro uživatele ADSL také nezmizí. Ono kdyby byl odbourán, tak by se hlasové služby staly (díky VoIP) ještě o hodně prodělečnější. Co z toho plyne pro nás, zákazníky? Urychleně si sehnat jiného poskytovatele internetu (nejlépe takového, který dráty Telecomu nepotřebuje), zařídit si VoIP a odhlásit pevnou linku se vším všudy, aneb za méně peněz kvalitnější muziku.
Tedy... komunitní sítě stojí před nelehkým úkolem nabídnout mladé generaci ještě více zábavy a povyražení než Vodafone - ale navíc ještě pokud možno zadarmo :-)
Jakožto pozitivní identifikační vzor bych uvedl jednoho našeho nejmenovaného spolupracovníka, který zasíťoval dva domy, přičemž se seznámil se svoji stávající přítelkyní, ke které se operativně přestěhoval (o dům dál).
Bohužel, aby to nebylo tak jednoduché - máme tu taky lidi, kteří zasíťovali desítky domů a ještě více koncáků připojili bezdrátově - a s nikým se zatím neseznámili. Z toho vyplývají mj. výhody "spíše komunitního" přístupu typu "sousedská výpomoc" (aneb "zazvoň", "připoj", "navaž vztah", "přistěhuj se") před "spíše zaměstnaneckým" přístupem typu "pracuj s vyhlídkou na to, že možná dostaneš zaplaceno".