snad dělají všichni, nejsem si jist zda postižený není mezi nimi. Klasické je uvádění cen bez DPH, přechodná cena u nějaké akce a skrývání konkrétních smluv.
Cenu bez DPH lze bezne uvadet, ovsem musi byt uvedeno, ze se jedna o cenu bez DPH. Ono jedna stejna nabidka je urcena jak platcum, tak neplatcum DPH. Platce DPH nezajima cena s dani, ale skutecna cena bez DPH. Neplatce samozrejme zase zajima cena s dani, kterou si musi dopocitat.
Hlavne me ukazte nejaky obchod B2C ktery uvadi pouze ceny bez DPH. Naposledy jsem videl pred rokem nejaky ostravsky eshop s fotoaparaty. Nema to smysl delat, nastvete 80% lidi a zbylych 20% to stejne nekoupi protoze nekde v pokladne nebo pri platbe musi prodejce stejne s barvou ven.
Tato smlouva nabývá právní podstatu až v momentu realizace tzn. pokud ještě nemáte fyzicky zapojenou přípojku na ADSL atd. ale podepsali jste smlouvu stačí krátká klausule:
Odstupuji od smlouvy z důvodu ekonomické nevýhodnosti.
v Praze datum a podpis
Vzhledem k tomu že cena za nově realizovanou přípojku nebo změnu tarifu na volání je téměř vždy zvýšena buď na stálé platbě nebo na tarifu za minutu, lze tuto klausuli využít při obraně proti těmto typům smluv.
Já bych spíš řekl, že půjde o něco podobného, co jsem zažil sám. Když mi u dveří zazvonila jakási paní Důležitá, představila se beze jména jen jakože je "z telekomunikací" a dost arogantně po mě požadovala výpis telefonnního účtu, že "ho prostě musí vidět". Také dost neurvale vyzvídala, jestli jsme letos měnili tarif. Důvod odmítala sdělit, a když jsem ji poslal někam, tak jen odsekla "no tak si klidně plaťte víc, mně to je jedno". Od jaké společnosti je, mi odmítala říct, až na několikrát opakovanou přímou otázku, jestli je z Tele2, nejasně reagovala, že snad ano.
Nejhorší na tom je, že spousta lidí (zvlášť ti starší a jednodušší) na tohle prostě reaguje tak, jak si tihle prasáci přejí, a všechny ty informace jim jak ovce bez mrknutí poskytne. Jen když jsem tu babu vyhazoval, otevřela dveře sousedka a uklidňovala mě slovy "ale to se nebojte, to je v pořádku, já už jsem to taky podepsala"... A to máme barák plný důvěřivých důchodců... :(
Verim Vasemu pribehu.Ja jen pridam dalsi z druhe strany. Zastuce Telecomu (ne primo zamestnanec) chtel take ukazat vyuctovani za sluzby s tim, ze dela jakysi pruzkum. Vyplnil udaje a najednou chtel podepsat jakysi papir, koukam jako blazen a je to smlouva na Internet Express. Tak mu rikam, ze nic podepisovat nebudu, ze rikal, ze se jedna o pruzkum. On mi rekl at to klidne podepisu, ze mi na postu prijde jakysi instalacni balicek a ja si ho proste nevyzvednu. Kdyz jsem odmitnul, byl velice arogantni a sprosty. Takze myslim, ze si Telecom a Tele2 nemaji co vycitat.
VN
Dealer (D): "Dobrý den, my sme z telecomu"
Já (J): "No a?"
D: "Telecom snižuje paušály na volání" (asi si myslí, že sem blbej).
J: "Nemám zájem"
D: vyšším hlasem a důrazně "To ale budete muset zajít na telecom!"
J: "Proč?"
D: "No to ta budete muset zajít určitě, nebo to vyřídíme tady"
J: teď sem si všiml, že z desek lehce vykukuje papír s logem Tele2 "Odkud vlastně ste?"
D: "...."
J: "Jo z Tele2 ...." vidím otrávený obličej D
D: "Tak nashledanou" (otráveně)
J: "Nazdar" ....
Opravdu se Tele2 hlásí k transparentnosti? Nevypadá to tak. Dokonce věta "To budete muset zajít na telecom" zněla jako hrozba. Znělo ta jako, když to nepodepíšete budete mít problémy.
Pro změnu ČTc zase po telefonu nabízí služby (ADSL), které již nějaký čas (12 měsíců) fungují. Třeba chtějí, abych je měl dvakrát. Taky v tom mají nějaký bordel.
Mám přesně stejnou zkušenost jako Petr (tak asi dva měsíce zpátky):
Zvonek. Šla otevřít manželka a za chvilinku přišla a říká: 'Je tam někdo od Telecomu, chce vidět náš telefonní účet'. Většinou nejsem odvázanej, když mě nějakej 'lufťák s neodolatelnou nabídkou čehokoliv' otravuje, když chci mít klid a to, že někdo chce vidět můj telefonní účet (zvlášť, jestli je z firmy, které ten účet platím) mě vyloženě nadzvedlo, takže ke dveřím jsem šel už docela vytočenej. Říkám: 'Co chcete? Vy chcete můj telefonní účet? Proč?'. Protože jsem na paní vybafl (a evidentně nebyl v dobré náladě), paní trochu zakoktala, ani nevim, co přesně blekotala, ale vylezlo z toho v kostce něco o možnosti nižších plateb za telefon, bla bla bla. To už jsem vyloženě byl nas..nej, takže jsem poměrně lapidárně (a asi i trochu drsněji, než bylo nutné) řekl, že nechci a nashledanou. Pak jsem si ještě vzpomněl a ptám se: 'A odkud vy jste? Z Telecomu?'. Paní: 'Já jsem z telekomunikační firmy'. Já: 'Z jaké telekomunikační firmy? Z Telecomu?' Teď už paní pochopila, že musí s pravdou ven a řekla odkud tedy je. Já to sem nenapíšu, protože si prostě a jednoduše nejsem jistej, která z těch výše zmíněných firem to byla. Fakt je, že jsem potom jen zopakoval, že o nic nemám zájem, načež mi arogantní odpovědí bylo: 'Když teda nechcete ušetřit, tak je to váš problém, já tady mám klientů dost'. Načež jsem si v duchu řekl, ať táhne i s klienty do pr..le a zabouchl dveře.
Přiznám se, že nemám Telecom rád (taky jsem býval na dial-upu), ale s podobnou praxí si alternativci moc dobré jméno nevyslouží. Nahrazovat jedny monopolní hulvátské praktiky ještě horšími excesy je smutné. Libor
bohuzel jsou pomerne uspesny, obe babicky mne ukecali od Tele2 uplne nechutnym zpusobem. Jedna mu to po hodine podepsala by od nej mela klid, drha ani poradne nevedela co podepsala. Vcelku nic neusetri, jen maji dalsi fakturu navic.
Ono se to asi vyplatí jen pro někoho, záleží na tom, jak moc volá. Co jsem u Telete 2, chodí mi účet jednou za dva nebo i tři měsíce - a je na něm zhruba ta samá částka, kterou jsem dřív platil za jeden měsíc u Telecomu. Nevím jak je to možné, ale je to tak :)
Právě jsem s jedním vyrazil dveře. Nepředstavil se, začal blábolit agresivním tónem a šermovat mi rukou před obličejem, takže jsem nahlas zkonstatoval že je ožralej, vyzval ho ať vypadne a zavřel mu před nosem dveře. Když na ně ještě zabouchal, poslal jsem ho hodně nahlas kam slunce nesvítí. Obvykle i s Jehovisty jednám slušně, ale tehle si o to prostě říkal už od prvního slova, díky čemuž těch slov moc říct nestačil ;-)
Nevím, jestli byl z Tele2, stihlo z něj jen vylézt, že je tu "kvůli telefonu". Už jednou tu otravovali mou přítulkyni (ta je do řiti poslala taky, ale věděli od ní, že telefon je psaný na mě) a tvrdili, že jsou z Telecomu, ovšem proč by Telecom měl chtít vidět moje faktury, když mi je sám posílá, že...?
A to jste si někdy zkusili jít koupit tištěné Zlaté stránky?
Víte, že za ně ti **** (Mediatel?) chtějí 450Kč, přestože by jim náklady měli hradit inzerenti přímo zlotem a měly by se tudíž rozdávat prakticky zdarma-nebo za korunu?
To je chucpe!
na co jsou povinne zlate stranky? At se do nich prihlasi kdo chce. Ja nechci mit mobil ve zlatych strankach, staci kdyz prodejci otravuji na pevne, jeste aby otravovali na mobilu.
Dneska me navstivil "pan z T-Mobilu co slevnuje volani", kdyz jsem mu rekl at mi ukaze nejaky doklad o tom ze je zamestnanec teto firmy, vytasil vizitku OptionOne, a chtel hned videt fakturu a vyuctovani sluzen co od T-mobilu mam.
Chvili jsem ho trapil co teda vlastne chce a tim ho rozpalil dobela, a nakonec se na me jeste oboril ze kdyz teda nic nechci proc se s nim vubec dal vybavuju :))
Stejnou zkusenost mam s obchodnimi zastupci Tele2, COL ted i s OptionOne, vsichni jsou strasne hodni "pani co slevnuji volani" ale nikdo je asi nepoucil ze nemaji lhat, prodavam PC a taky se nepredstavuju zakaznikum ze jsem pan od Intelu :/
Ti z OptionOne jsou ještě mnohem horší než Tele2, vlastní zkušenost.
Jinak ČTc by si měl nejdřív zamíst před vlastním prahem. Jestlipak si počítají také stížnosti zákazníků na jeho chování: nedostatečné a nesprávné informování zákazníků, neřešení reklamací, zavádějící reklama, nefunkční služby a současně jejich účtování... Větší šmejde neznám.
Mám s Opionone tuto zkušenost: Delaleři uzavřeli s moji ženou - byť s mým souhlasem, která používá moji bytovou stanici pro své podnikání tzv. výhodnou smlouvu. Na můj dotaz, jaká je výpovědní lhůta bylo odpovězeno důrazně, že 3 měsíce! Ovšem nebylo řečeno, že smlouva je uzavírána na dobu určitou 2 roky a že výpověď je tvrdě sankcionovaná. Dokonce se účastník zavazuje k tomu, že nebude používat jiného operátora, či jiné předvolby a také , že neposkytne k nahlédnutí smlouvu třetím osobám! To je nehorázné zneužití důvěry a nevíme jak z toho ven. Na zák. lince Otion one jednali arogantně.
Jsem se na ně pro zajímavost podíval a co nevidím: aktivace 1999 Kč! Nevím kolik bych musel provolat, aby se mi to vrátilo. (A stejně nemám pevnou :-))
Jde o podvodné jednání, zástupce OptionOne a.s. se představil,že je "od telekomu " a že na základě rozhodnutí Úřadu pro hospodářskou soutěž, slevují z cen,ale že se zvlášť bude účtovat paušál a zvlášť hovorné. Smluvní podmínky této společnosti jsou podstatně horší !! než u ČTelecomu. Všichni, kdo jsou takto podvedeni, hlaste to Českému telekomunikačnímu úřadu. Paternus
Zdravim,
Pres leto jsem mel krasnej konflikt s dealery TELE2.
Jak uz to v lete byva - manzelka je s detmi na prazdninach a ja hospodarim doma. Ma to tu nevyhodu, ze si nechava posilat neustale nejake baliky s kytkama, a jak to clovek nevychyta, musim se pro to vlacet na postu.Do prace odchazim obvykle az po desate, takze na postaky ciham abych na tu postu nemusel.
No ale kdyz na mne uz treti den po sobe zazvonil (pravda pokazde jiny) dealer TELE2 a vzdycky mne nacapal ve sprse... (takze nakapano po celem byte), tak na toho tretiho jsem misto uctu vytah ten nejvetsi nuz co jsem doma nasel, strcil jsem mu ho pred ksicht a rekl, ze jestli uz ve firme nevyridi, ze na mne nemaj uz nikdy zvonit tak ze toho dalsiho uz jistojiste podriznu... Klucik si nadelal do kalhot (vazne) a od te doby mam pokoj.........
byla jednou takova firma co se zabyva podomnim prodejem , vlastni ji polak a polaka vlastnej kanadani (at zije globalizace v podomnim prodeji)...
...prodavala/prodava noze, cdcka, parfemy a buhvico jeste....
... a jeji obchodaci v tom byli sakra dobry (prumerne si prijdou na cca 50kilo mesicne - pokud ne tak stejne casem odejdou/vylejou je)....
... a pak tu jsou velky firmy a jejich managmentu dojde proc by se meli cvicit a platit si svy obchodaky - kdyz se na uroven firmy ktera ma mezinarodni vice jak 50-ti letou praxi v oboru stejen nedostanou...
... a tak jsme u nas v situaci kdy obchodaci adpraha maji skupinky jedna prodava tele2, druha CTc (adsl,isdn,pausaly), dalsi Xone produkty, dalsi cdka, atd...
... a ze sou v tom dobry - stih sem situace (delal sem holku pro vsechno u jejich managmentu) kdy v jednom tydnu navalili lidi do tele2 a pak je prepsali na CTc zpet :-)))
btw: obchodaci/podomnici v cr - adpraha okolo 90%
btw2: o tomhle "fenomenu" chystam stranku (adpraha.wz.cz) tak koho to zajima at se casem mrkne
btw3: do googlu zadejte | site:o1.cz | a mrknete se na nejaky stranky XXXXXX.o1.cz - tohle prodavaj za 4000kc a 150kc mesicne "hosting"
vsechny je najdete v Delnicke. Vystupuji jako divize prodeje Volny, Tele a TMobil. Temer denne vychazi inzeraty v Metru, kde hleda telefonni spolecnost schopne lidi pro pruzkum - jedno tel. cislo, pak pro novou divizi - druhe cislo. Prijdete, pohovori s Vami v dohodnuty cas (pozvano treba 15 lidi, pohovor se pry neopakuje!), celkem bez problemu mate prijit druhy den si to zkusit v obleku. Druhy den dostanete trenera, nalejvarnu rano a hura s nim do ulic. Rajony jsou rozdelene a do lidi to sunete pod tlakem - tak jak to ctete v prispevkach. Option ma normu 10ks za den, Tele tusim 12 a Mobil asi 6ks. I kdyz je mate, nemate padla, vecer (kolem osme) se odevzdavaji papiry s podpisy (ktere jste v prubehu dne nahlasili mobilem operatorovi) a za kus mate 270,-Kc. Malokdo normu udela a pokud jo, druhy den rano bezi na skoleni kolecko se zvoncem, aby se videlo. Tyatr na druhou.
to jsem moc rád, že má ad praha tak někdo moc rád, že bude mít
vlastní stránku. vždyť si to zaslouží, aby se tomu nějaký určitě úspěšný člověk a se spoustou volného času věnoval.
Až na to že další problém nastává v momentě kdy chce člověk peníze ,který si vydřel, aby alespoň pokryl náklady za mobilní telefon - neustálé verifikace smluv přes call centra.
Můj nadřízený - pan Luboš Bartek argumentoval tím že si člověk stejně vydělá tolik peněz, že šest tisíc za měsíc za mobil ani nepocítí - opak je pravdou.
Z údajné částky cca 25 000 CZK jsem dostal necelých 6000CZK což nestačilo ani na pokrytí mobilu.
Zbytek částky prý bude doplacen až po realizaci přípojky Českým telecomem. Dodnes jsem neviděl ani halíř.
Po urgencích a tahanicích o peníze které si člověk téměř 'vysomroval' od klientů se slehla zem stejně jako po panu Bartekovi. V současné době jsem získal aktuální číslo na mobil pana Barteka a zvažuji díky okolnostem předání této kauzy faktoringové společnosti přímo na fyzickou osobu pana Barteka.
Namátkou:
Na razíku pravděpodobně již zaniklé společnosti B and B pan Bartek neoprávněně užívá titulu ing.
Pravděpodobně tento postup patří do zaběhlé linie firem tohoto typu působících v české republice.
Otázka zní :Jak dlouho si to jako občané a zaměstnanci necháme líbit?
Z mého pohledu se jedná o prostý hyenismus působící pod hlavičkou Českého telecomu.
tohohle typu jsou, jak už tady někdo psal, jsou vesměs z firem typu Option One, či WTC apod. - vtip je v tom, že leckdy prodávají služby třeba od dvou operátorů najednou (TELE2, Contactel, Telecom) a bůhvíkoho ještě... Představují se samozřejmě jménem Českého Telecomu, aby nalákali starší a důvěřivé.
Znám mnoho případů, kdy byla podepsána smlouva aniž by obchodník tomu člověku dal ceník, smluvní podmínky...Vrcholem bylo, když mu pán, jehož žena smlouvu podepsala a za velmi krátkou dobu poté zemřela, řekl, zda by to šlo stornovat. Obchodník vzal tužku, napsal pánův podpis na smlouvu a odeslal ji.
Reakce telekomunikačního operátora na stížnost byla následující: nic s tím dělat nebudeme, sice je takových případů dvanáct do tuctu, ale obchodníci té firmy nám dělají velké objemy(v uzavřených smlouvách)... - ovšem aby si ti "odborníci" spočítali, jak dlouho taková smlouva zůstane uzavřená a kolik budou muset vrazit do obnovení image, tak to ne...