Přesně tak. Vzniká platforma - internet v internetu - a má šanci se významně rozšířit.
Mimochodem není to na internetu poprvé. Pěknou analogií je služba www. Také ta byla původně jen jednou z řady služeb internetu, postupně se však rozšířila natolik, že někteří uživatelé ji již považují za internet.
Tak jako se neprosadily v jiných věcech na Internetu služby pouze jednoho poskytovatele, tak se nemá nárok dlouhodobě udržet ani FB. Pokud chce někdo získat dominanci, musí to být jen kvalitativním rozdílem a ne vynucením přihlášení. Např. vyhledávače po vás nechtějí přihlášení a pokud posíláte poštu někomu na seznam.cz můžete sami používat server jiného poskytovatele (třeba svůj).
Je to jako s javascriptem - bez něj sice všelico nejde dost dobře, ale je dost lidí, kteří stránky, které bez něj nefungují vůbec prostě nenavštěvují (nebo minimálně).
Ak sa FB a Googlu podari vytvorit platfomu: internet v internetu - teda, ze uzivatel nebude (musiet) chodit mimo ich aplikacii, tak to bude dost zasadna zmena.
Ak zostanete so svojimi strankami/eshopmi/aplikaciami vonku, tak mozte prist o (takmer) vsetkych zakaznikov. Tento proces sa je zrejme nezvratny, a tak je dobre sa nam pripravit. Pricom vobec netvrdim, ze sa mi to paci ....