Pro "osobní potřebu" bych se spíše držel definic lépe postihujících opravdové osobní potřeby a ochotu za jejich naplnění platit.
Řekněme, že měsíčně málokdy potřebuji provolat více než 20 minut za která jsem ochoten zaplatit maximálně 2,5 Kč/minutu (s vteřinovou tarifikací po první minutě nebo půlminutě - jsem zvědavý jak dlouho mi tento přístup vydrží, ideální by pochopitelně byla hned od začátku vteřinová tarifikace) a potřebuji stáhnout minimálně 200 MB dat za která jsem ale ochoten zaplatit maximálně 0,4 Kč/MB (pouze za špičkovou a bezproblémovou službu), při větším objemu, či kvalitě, trvám pochopitlně na nižší ceně.
Takže, v současnosti, nikdy nebudu příliš ochoten poskytovatelům mobilních služeb platit měsíčně o mnoho více než 130-150 Kč. Pokud se mi budou zdát služby neodpovídající (včetně spolehlivosti/schopnosti získat službu na kterou jsem si u daného poskytovatele zvykl) uvedeným cenám (ceníky mne nezajímají, důležitá je reálná cena za poskytnutou službu), nebo budou dražší tak je omezím klidně až na nulový odběr a tedy i platbu za ně. S mým přístupem je jasné, že na smlouvu nejsem ochoten přistoupit a po zkušenosti z let minulých si myslím, že ohledně vhodnosti uzavřít dlouhodobou smlouvu se situace v nejbližším desetiletí nezmění.