Mobilku, loser jseš ty, naši velmi bohatí příbuzní v Německu mají klidně 5 -6 let starý mobil a bez problémů z něj mezi lidmi na ulici a přáteli telefonují, na moji otázku, proč si nekoupí nový, nechápavě odpověděli - a proč, vždyť funguje, na co kupovat nový?? Takový je rozdíl mezi normálním bohatým Němcem a Metrosexuálem z Čech, co musí mít každý rok nový mobil, protože potom by nebyl tzv.: In...:)
Kdy zakaznik neco chce, tak je to kupodivu hovor prichozi => firma za nej nic neplati. A kdyz chce neco firma. posila se mail - pokud to samozrejme lze.
Jestli nekdo provola 900 nebo 4k rozhodne jedno neni, kdyz takovych lidi jsou stovky ... pak to dela docela pekne zakulacenou sumicku.
Jsou to kecy co tu placate Vy i dalsi, spousta jedincu ty prachy a mnohem vetsi castky prochlastaji a prohuli, ale pak tady budou licitovat o par stovek. Tento clanek je o tarifech pro lidi co volat chteji a potrebuji. Kdyz na to nemas, nebo platit nechces tak nevolej a neotravuj tady. Nikdo Vam ty tarify nenuti, nemusis si je porizovat, jsi svobodny clovek. Tak drz zobak a zbytecne tu nekvakej!
Další otázka ovšem je, jak to pohne s objednávkami nebo zakázkami v rámci delšího období - například roku. Neumím si představit obchodníka, který by pracoval stylem: "Ale pane, na ten hovor máme jenom minutu a půl, pak už mi šéf stopne kredit!" :-D.
On není jistě problém ve firmě telefon třeba úplně zrušit - však firmy existovaly i před vynálezem telefonu. Ale asi to není moc produktivní :-).
Jediné o co by se měl nadřízený starat jsou V Y S L E D K Y ! ! !
Jestli někdo provolá 900 nebo 4000 je úplně jedno, pokud jsou za ním zakázky za miliony :-).
Je vidět, že děti nemáš, jinak bys chápal, že i svobodně vychovávané děti ti někdy můžou potřebovat zavolat, aby se zeptaly, zda můžou přespat u kamarádů, že s něčím potřebují pomoci a nepočká to, až přijdou domů. O tom, že někdy potřebují pro ně někam přijet ani nemluvě.
Ale neboj, z toho vyrosteš :)
Tak ještě jednou, speciálně pro tebe a podobně postižené.
Dle uvedeného příkladu (jen pro zamyšlení), s využitím mobilních služeb pro "osobní potřebu" by to znamenalo že za 499 Kč/měsíc (doufám že to má Peterka i s daní) bych měl požadovat 77 minut hovoru (kamkoli) a 768 MB dat.
Za uvedený tarif Free O2 Plus bych měl při, v příkladu uvedených univerzálních cenách, zaplatit i bez úvazku:
- za data 60 Kč
- za hovory do cizích sítí 300 Kč
- za zbývajích 139 Kč bych měl být ještě schopen (znáte ale to jejich celominutové účtování) provolat do sítě svého mobilního poskytovatele služeb ještě dalších 55,6 minut
Ale, vzhledem k vysoké pravidelné měsíční platbě a dlouhodobému úvazku bych požadoval nejméně o 25% více služeb za stejné peníze. Spíše bych požadoval 50-100%, zejména při špatné kvalitě která je v Česku standard. Pro "neosobní potřebu, úchyly či business" bych pod 50% navýšení hodnoty služeb, za uvedenou cenu, nešel. Pravděpodobně bych požadoval nejméně 100%.
A pokud (což je i současný stav) taková nabídka neexistuje tak se prostě odebírá co nejméně (i když mnohem dražších) služeb. V hodnotě 1/10, i mnohem méně, než by si poskytovatel mobilních služeb přál a kdykoliv to bude možné tak se na něj patří vykašlat definitivně (i kdybych měl přijít o část peněz které jsem mu musel předplatit - proto předplácím jen nutné minimum).
Pokud vám stále není jasné, že odebírat zejména ty služby které vám jsou tarifem povoleny a ještě jen v daném rozsahu, s dlouhodobým úvazkem a za vysokou cenu...
Opet tohle nikoho nezajima, ze nevolas. Stale je tu spousta lidi kteri volat museji. Mozna pred zavedenim mobilu lidi komunikovali jinak, dnes se bez nich neobejdem a mobilni spojeni je nutnost. Samo znam par exotu kteri si hraji na nezavisle, na ty co nepodlehli. Tento clanek je ale o tarifech pro lidi co volaji a konecne dostanou flat volani za rozumnou cenu. Nikdo nikomu nenuti aby techto sluzeb vyuzival. Neni to tak davno co se tu resilo drahe volani a ze neexistuje zadny flat tarif. Ted to tu je a stejne se najde spousta prudicu co maji zbytecne kecy. Kdyz nevolate take nevolejte a neotravujte!
Jen k tomu úřadu (netvrdím, že jinam nevolám): já doopravdy už nějakou dobu (v podstatě od zavedení elektronického podpisu v ČR) posílám na úřad jen maily (případně datové zprávy). Často pár hodin před vypršním lhůty :-) Pokud je něco vyřídit po telefonu, volají oni mě, já jsem za posledních pár let voláním s úřadem neutratil ani korunu. Funguje to mnohem lépe než nějaké volání, na které se jaksi nemůžu moc zpětně odvolávat. A jedná se o docela dost úřadů za celou dobu.
A ohledně telefonu - platili jsme s manželkou dohromady cca 3200-4000 za rok, přešli jsem k privátní síti na nabídku známého a platíme dohromady sotva 1200 za rok oba dohromady a to voláme možná i více než 2x více než před tím. Nově nabízené tarify jsou pro nás nezajímavé.
Co by ale zajímavé bylo - slušná data klidně s malinkatým paušálem (třeba 30Kč :-)) s tím, že když nic neprodatuji, tak nic víc neplatím a když prodatuji třeba 3GB, tak to poměrně zaplatím třeba do 200-300Kč. Prostě některé měsíce to nevyužiji vůbec, za ně platit nechci, některé víkendy a měsíce naplno, a za ty zaplatím.
Co to je za vola ten ředitel? Proč jim ty telefony nesebere úplně a neušetří 900 měsíčně na zaměstnanci, když lidé kteří musí volat jednodušše neexistují?
A co to je za tuplovaného vola ten ředitel, že platil 3500 za číslo? To se volalo po Česku a on si nebyl vyjednat mnohem lepší ceny s operátorem? Tak může v tom být hodně peněz za volání v roamingu - ale pak je ředitel zase tuplovaný vůl, že prudí zaměstnance tak nízkým limitem. Ono totiž fakt máloco naštve tak, jako platit ze svého něco za firmu. Typická reakce v naší firmě by byla, že schopní zaměstnance to posune k výpovědi a neschopní budou z ciziny volat méně - i v situaci kdy by měli volat hodně, aby vyřešili nějaký problém, který jinak naroste.
Na úřad pošleš mail a oni ho hodí do koše, co dál?
Opravář si mail přečte o víkendu a řekne si - co je to za blba, že mi píše mail a nezavolá. Beztak už to nebude aktuální. Navíc tady ani neuvedl telefon na sebe, takže mu nemůžu zavolat, ani nebudu odpovídat.
A když něco honem potřebuješ, tak se spokojíš s předplacenkou? A předplacenka není telefon? To je reakce na P2010, který tvrdí, že nevolá vůbec. Nikoliv, že volá jenom sem tam předplacenkou.
Ano, přesně, jak říkáte... "Tím debata končí!
Jenže tohle si může dovolit tak maximálně člověk žijící z nějakého pasivního příjmu, který nechce zvětšovat. Ale jakýkoliv člověk ucházející se o zaměstnání nebo podnikatel si tohle dovolit nemůže!
Jeden příklad za všechny je třeba tento, kde se jistá paní hlásila na vysokou managerskou pozici do státní správy: http://www.epravo.cz/top/clanky/e-mailova-pozvanka-na-pracovni-pohovor-aneb-nejvyssi-soud-cr-se-vyjadril-k-otazce-diskriminace-pri-uplatnovani-prava-na-zamestnani-82233.html
Citace odůvodnění soudu: "Tím, že žalobkyně uvedla ve své přihlášce jen minimum kontaktních údajů (resp. neuvedla kontaktní údaj, který by umožňoval okamžité spojení – např. mobilní telefon), žalobkyně sama způsobila, že nebyla včas úspěšně informována o termínu osobního pohovoru."
A tím skončila i debata u soudu :-D.
Koho ale zajima, ze ty provolas nejakejch pitomejch 20 minut mesicne? Jsou lidi kteri proste volat museji a pro ty se nove tarify hodi. Kdo nechce platit za volani tak at nevola. Nevim proc tu spousta lidi prudi a haleka jak nova nabidka je nevyhodna. O2 se konecne rozhoupalo a udelalo flatove tarify i pro normalni lidi. Konecne nikdo nemusi zebrat na retenci o vyhodnejsi volani a stejne se najde banda blbejch cechacku co stejne bude prudit.
Pro "osobní potřebu" bych se spíše držel definic lépe postihujících opravdové osobní potřeby a ochotu za jejich naplnění platit.
Řekněme, že měsíčně málokdy potřebuji provolat více než 20 minut za která jsem ochoten zaplatit maximálně 2,5 Kč/minutu (s vteřinovou tarifikací po první minutě nebo půlminutě - jsem zvědavý jak dlouho mi tento přístup vydrží, ideální by pochopitelně byla hned od začátku vteřinová tarifikace) a potřebuji stáhnout minimálně 200 MB dat za která jsem ale ochoten zaplatit maximálně 0,4 Kč/MB (pouze za špičkovou a bezproblémovou službu), při větším objemu, či kvalitě, trvám pochopitlně na nižší ceně.
Takže, v současnosti, nikdy nebudu příliš ochoten poskytovatelům mobilních služeb platit měsíčně o mnoho více než 130-150 Kč. Pokud se mi budou zdát služby neodpovídající (včetně spolehlivosti/schopnosti získat službu na kterou jsem si u daného poskytovatele zvykl) uvedeným cenám (ceníky mne nezajímají, důležitá je reálná cena za poskytnutou službu), nebo budou dražší tak je omezím klidně až na nulový odběr a tedy i platbu za ně. S mým přístupem je jasné, že na smlouvu nejsem ochoten přistoupit a po zkušenosti z let minulých si myslím, že ohledně vhodnosti uzavřít dlouhodobou smlouvu se situace v nejbližším desetiletí nezmění.
700 za neomezene volání, sms a jen 600MB dat? K čemu? sám mám uz půl roku volání a data neomezeně za 300. Jenze proc bych mel porad nekomu volat a psat. jedine co vyuziju jsou data. vsechno ostatni je mrtve, nebo se stejne bude resit pres data. Viber, whats app, twitter atd..operatori to vedi a tak ze sebe delaji dobraky. nevěřte Danajům data jsou to oč v budoucnosti pujde a ne sms a volani. nebo si lidi snad kupujou ty cim dal chytrejsi placky na sms a volani?