Hlavní navigace

Názor k článku Telefónica přechází na čistě elektronické smlouvy, zvládnou to ale i její zákazníci? od _pepak - No, vy zejména v článku píšete: zaručený elektronický...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 11. 2013 10:18

    _pepak (neregistrovaný) ---.phoenix.cz

    No, vy zejména v článku píšete: zaručený elektronický podpis „za zákazníka“ (viz: podepsal SignoSoft)

    Požadavky na zaručený elektronický podpis definuje zákon č. 227/2000 Sb. takto:

    0. Musí jít o elektronický podpis ve smyslu tohoto zákona. To je asi splněno.

    1. je jednoznačně spojen s podepisující osobou - dejme tomu, i když to spojení je podle mě poměrně volné a obtížně prokazatelné. Problém vidím například v tom, že elektronický podpis je generován strojově mimo jakoukoliv kontrolu osoby, k níž je generován.

    2. umožňuje identifikaci podepisující osoby ve vztahu k datové zprávě - pokud akceptujeme 1 jako splněné, tak snad i toto lze přijmout.

    3. byl vytvořen a připojen k datové zprávě pomocí prostředků, které podepisující osoba může udržet pod svou výhradní kontrolou - to evidentně není splněno. Ty prostředky jsou pod společnou kontrolou Telefoniky a jejích lidí a jí zvoleného notáře. Podepisující má kontrolu nulovou.

    4. je k datové zprávě, ke které se vztahuje, připojen takovým způsobem, že je možno zjistit jakoukoliv následnou změnu dat - toto vyplývá ze 3 jako evidentně nesplněné. Mimo jiné může Telefonica kdykoliv vytvořit novou smlouvu a podpis na ni libovolně převést, aniž by to údajně podepsaná osoba mohla jakkoliv ovlivnit.

    Podle formulace ve článku máte zjevně jiný názor. Můžete tedy zkusit napsat, v čem spatřujete splnění bodů 3 a 4?