Hlavní navigace

Názor k článku Telefónica přechází na čistě elektronické smlouvy, zvládnou to ale i její zákazníci? od Jiří Peterka - Ale tady je řeč o PDF dokumentu, který...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 11. 2013 13:33

    Jiří Peterka

    Ale tady je řeč o PDF dokumentu, který dostává zákazník (a nikoli o tom, co si ve svém uzavřeném systému uchovává Telefónica). A jelikož zákazníkova smlouva s operátorem může platit řadu let (např. úvazek je 2 roky a pak se ještě může automaticky prodlužovat), pak IMHO by po celou tuto dobu mělo být možné ověřit pravost smlouvy (skrze platnost jejího el. podpisu). Včetně možnosti autorizované konverze do listinné podoby. A k tomu je třeba ono kvalifikované časové razítko. Dokonce jedno nemusí stačit, pokud je časové období delší.
    Takto, bez časového razítka, by zákazník přišel o možnost konverze nejpozději do 12 měsíců. Podobně kdyby pak svou smlouvu někomu předkládal (třeba soudu, ČTÚ apod.), už by se nedala ověřit její pravost (skrze platnost podpisu/značky), a muselo by se na ní pohlížet jako na nepodepsanou.
    Nehledě na to, co by se stalo, kdyby Telefonica musela svůj kvalifikovaný certifikát revokovat :-)