Hlavní navigace

Názor k článku Telefónica přechází na čistě elektronické smlouvy, zvládnou to ale i její zákazníci? od Ohis - No, daleko větší množství stromů se pokací kvůli...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 11. 2013 12:25

    Ohis (neregistrovaný)

    No, daleko větší množství stromů se pokací kvůli nesmyslům typu reklamních letáků, které obratem končí v odpadu. Zrovna na smlouvy, které mohou platit řadu let nebo i desetiletí, mi použití papíru připadá oprávněné a minimálně pro zákazníka pohodlnější.

    À propos : nevím, jak to v Telefonice funguje, ale data o zákaznících jsou nejspíše uložena v nějaké strukturované databázi, možná včetně scanu smluv, a papírové smlouvy pro komunikaci se zákazníkem nebo marketing vůbec nejsou potřeba ! Ty můžou klidně ležet někde v centrálním archivu a být jen k dispozici pro případ např. soudních sporů.

    A teď : kolik zaměstnanců a jak velkou plochu a s tím spojené náklady může takový archiv asi tak potřebovat ?

    Je možné, že cena zavedení tohoto (pro zákazníka zřetelně nevýhodnějšího řešení - jak velké procento z nich bude asi svou smlouvu opečovávat, aby bylo možno i po letech ověřit její platnost ?) řadově převyšuje roční náklady na archivaci. Provoz a údržba elektronických smluv také nemusí vyjít levněji než provoz papírovéch archivu, který taková firma v nějaké podobě bude mít tak jako tak.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).