Hlavní navigace

Názor k článku Televizní vysílání bude personalizované. A reportéry budeme my sami od Pamětník - "Vynález" veřejnoprávního sdělovacího prostředku není specifikum Česka. Sice...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 5. 2018 10:41

    Pamětník

    "Vynález" veřejnoprávního sdělovacího prostředku není specifikum Česka. Sice až tak velký pamětník nejsem, abych pamatoval počátky rozhlasu a jeho financování u nás, ale historie mne zajímá a proto respektuji informace: "Hlavním zdrojem zisku společnosti Radiojournal byly koncese, poplatky z vlastnictví rozhlasových přijímačů. První koncese byla udělena v září 1923.....Příjem z koncesionářských poplatků na rozvoj vysílání nestačil. Proto se v roce 1925 stal majoritním vlastníkem společnosti Radiojournal stát prostřednictvím Ministerstva pošt. ". Podobně je to i v ostatních evropských zemích, kde jsou koncesionářské poplatky relativně ještě vyšší. Je také samozřejmé, že představy o veřejnoprávnosti, objektivnosti a pod. se u jednotlivců v demokratickém státě liší. Osobně pochybuji o tom, že pouhá privatizace a financování z reklam by zajistily to, co je dnešní ČT a ČRo některými vyčítáno.

    Požadavek na to, aby za krizové situace změnily komerční stanice své vysílání pro potřeby státu a občanů sice vypadá jednoduše, ale nevěřím v jeho funkčnost. Podobně nevěřím v objektivnost soukromé stanice. To je názorně vidět na TV stanici Barrandov, kde "one man" plní jistou politickou linii, která nemusí respektovat demokratickou situaci u nás, což není u privátního financování až tak podivující. Také technické řešení v podobě běžícího proužku a teletexu není optimální pro všechny zobrazovače a diváky. Obraz přes celý displej, hlas reportéra, autentické záběry přece nemohou nahradit nečitelné "blechy" někde pod čarou. Ale tento typ vysílání není jediným úkolem ČT. Jsme malý stát, máme nízké poplatky, tak se nemůžeme rovnat veřejnoprávním médiím třeba Německa, Británie a pod.. Ale stále by mělo být vhodnější požadovat po ČT kvalitnější vysílání, než to vzdát a TV diváky nechat na pospas jen komerčním stanicím.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).