Převaha výjimečných dotazů nad často se opakujícími je všeobecně známá, viz např. Jeden den v životě vyhledavače (Sova v síti, 17.4.03). Znají to i ti, kdo si analyzují dotazy, přes které přicházejí návštěvníci na jejich web, i když zde se projevují relativně značné odchylky dle oboru.
Pokud jde o informace ve výsledcích vyhledávání, každý vyhledavač je zobrazuje podle poměrně jednoduchého algoritmu. Je v životním zájmu majitele webu, aby toho využil a navrhl stránku tak, aby se ve vyhledavači zobrazovalo něco smysluplněho. Proto tvrdím, že to je věc cílových stránek a nikoli vyhledavače. Ten s tím opravdu nemůže moc čarovat, zvlášť když cílová stránka třeba neobsahuje žádný text ani meta data -- viz klasika Nový dokument 1.
Zřejmě nějak neberete v úvahu, že vyhledavač si text zobrazený u odkazu nevymýšlí. Vybírá ho z nalezené stránky. Pokud tedy na stránce nebude vůbec nic (poměrně časté) zobrazí se jen URL (příklad 1 - porovnejte 2. a 3. odkaz). Pokud na stránce bude jen informace, že nepodporuje framy (ještě častější), bude tam jen tato informace (příklad 2 - porovnejte 1. a 2. odkaz).
Zatím to byly příklady elementárních chyb. Pak ale také jde o to, jak je napsaný text, zda je opravdu tematicky konzistentní, zda se v něm klíčová slova nacházejí v logických souvislostech, nebo naopak jen v nějakých zmatených výčtech (příklad 3 - porovnejte 1. odkaz se 4. a 6.).
Konečně lze často dosáhnout i toho, aby se alespoň na hlavní klíčová slova nezobrazoval běžný text stránky, nýbrž meta discription (příklad 4 - 1. odkaz).
Moment, to je ovšem úplně jiný problém. Ta stránka evidentně někdy měla (teď už ho nemá) meta description, které znělo "Oddělení tělovýchovy,hudedební,jazykové a rukodělné výchovy". Tiscali.cz, které používá AlltheWeb/FAST, je nastavené tak, že je-li meta description, zobrazuje jen to. Pokud se podíváte přímo na AlltheWeb, zjistíte, že tam je jak úryvek (prakticky shodný s Morefeem), tak meta description. To, že to meta description bylo napsané úplně blbě, je přeci chyba webmastera, nebo snad ne?
Mne se zda, ze ohybat docela potrebujete - v tech trech napsanych radcich jste si zaohybal nejmene tricetkrat :)
A jak vite, delaji to i ostatni, kdyz pisi sve stranky. A tak pokud se u vyhledavace, ktery ohybat neumi, netrefite do presne stejneho tvaru jaky pouzil autor stranky, tak ji proste nenajdete - coz muze byt skoda, pokud prave ona obsahovala kyzenou informaci.