Hlavní navigace

Názor k článku Tlačí banky na dot-com byznys? od David Nebesky - Dobry den, do clanku se vloudily dva omyly. Prvni...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 7. 2000 8:52

    David Nebesky (neregistrovaný)
    Dobry den,
    do clanku se vloudily dva omyly. Prvni je zamena B2B za B2C - samozrejme se jedna o B2C, v B2B bychom asi platby kartou hledali marne.
    Potom je v clanku zcela nesmyslna veta:
    "Elektronické obchodní domy se ale musí postit do zdlouhavého a nákladného stopování prodejce, které mnohokrát převýší zpronevěřenou sumu."
    Nezamenil autor "prodejce" za "zakaznika"? Pak by to melo smysl. Na druhou starnu je to ale z hlediska tematu clanku zcela mimo. To banku nezajima.
    V praxi to funguje tak, ze banka v pripade reklamace platby zada po on-line prodejci doklad s vlastnorucnim podpisem zakaznika. Ten takovy doklad temer nikdy nema a banka proto reklamovanou castku strhne z nasledujicich plateb. Naklady banky jsou proto v on-line prodeji NIZSI, nikoli vyssi, nez v reklamacich kamennych obchodu. Pravdou ale je, ze banky pod zaminkou nebezpecnosti on-line plateb pozaduji vyssi provizi.
    Amazon a podobni giganti ale pravdepodobne vyssi provozi skutecne neplati, protoze jejich vyjednavaci pozice je tak silna, ze mohou bankam diktovat podminky - nikoli naopak, jak je bezne :(
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).