Dobry den,
do clanku se vloudily dva omyly. Prvni je zamena B2B za B2C - samozrejme se jedna o B2C, v B2B bychom asi platby kartou hledali marne.
Potom je v clanku zcela nesmyslna veta:
"Elektronické obchodní domy se ale musí postit do zdlouhavého a nákladného stopování prodejce, které mnohokrát převýší zpronevěřenou sumu."
Nezamenil autor "prodejce" za "zakaznika"? Pak by to melo smysl. Na druhou starnu je to ale z hlediska tematu clanku zcela mimo. To banku nezajima.
V praxi to funguje tak, ze banka v pripade reklamace platby zada po on-line prodejci doklad s vlastnorucnim podpisem zakaznika. Ten takovy doklad temer nikdy nema a banka proto reklamovanou castku strhne z nasledujicich plateb. Naklady banky jsou proto v on-line prodeji NIZSI, nikoli vyssi, nez v reklamacich kamennych obchodu. Pravdou ale je, ze banky pod zaminkou nebezpecnosti on-line plateb pozaduji vyssi provizi.
Amazon a podobni giganti ale pravdepodobne vyssi provozi skutecne neplati, protoze jejich vyjednavaci pozice je tak silna, ze mohou bankam diktovat podminky - nikoli naopak, jak je bezne :(