Díky za upřesnění z pohledu PPC. Ty nepřesnosti jdou na vrub zjednodušení. A na tu studii jsem dával do článku odkaz, aby si ji mohli čtenáři prostudovat a posoudit, nakolik je přesná. Myslím ale, že ta studie se netýká cen prokliků, nýbrž srovnání cen produktů nabízených v rámci PLA (Google Shopping Ads) a stejných produktů nabízených v rámci konkurenčních srovnávačů cen.
Jen zmíním pár technických nepřesností. Slevu 20 % Google nikdy nepotvrdil, stanovisko Googlu vždy mluví o slevě "až 20 %", jaké výše dosahuje v jednotlivých segmentech nebo konkrétního inzerenta není vůbec známo. Podle všeho to 20 % spíše není.
Německá studie, která říká, že kliky z Shopping Ads jsou o 30 % dražší než z vyhledávačů jednak nesrovnávala v ČR, z tohohle pohledu je to trochu zavádějící. Mám ale za to, že jde především o míchání dvou věcí, které se dost dobře porovnat nedají. Google využívá složitější mechanismy pro bidding a zohledňuje řadu faktorů, což vede k tomu, že nabídne více, pokud "vidí" vyšší pravděpodonost, že uživatel nakoupí. Zejména u Smart Shopping Ads to logicky vede k vyšší ceně za kliknutí, protože mechanismus se snaží vybírat ty nejhodnotnější kliky a omezuje ty, které jsou sice levné, ale nic moc z nich nebude. Primárně jde ale o to, že cenovou nabídku určuje inzerent a zejména u e-shopů se bavíme o inzerentech, kteří si hlídají efektivitu a zaplatí za kliknutí jen tolik, kolik se jim vyplatí. Pokud jsou ochotni Googlu zaplatit více, tak je to spíš proto, že je pro ně tato návštěvnost hodnotnější (třeba lépe cílená, s lepším konverzním poměrem) a stojí to za tu cenu. Je to tržní cena.
A jedna nepřesnost v názvosloví - Product Listing Ads (PLA) byly předchůdci současných Google Shopping Ads, které je nahradily někdy v roce 2013.