Hlavní navigace

Tomáš Braverman (Heureka.cz): Chceme českým e-shopům pomáhat s expanzí do ciziny

29. 1. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Karel Choc
Češi jsou v e-commerce velmi úspěšní, i proto tu existuje přes 43 tisíc e-shopů, říká Tomáš Braverman, šéf největšího českého srovnávače cen Heureka.cz.

„Loni se e-commerce scéně dařilo velmi dobře. Meziročně rostla o 17 procent. Celkově se prodalo online zboží asi za 135 miliard korun,“ říká Tomáš Braverman. „Je to asi deset procent z celkového objemu zboží prodaného v České republice, takže je kam dál růst,“ dodává.

Podle něj má tak Česko v online nakupování náskok i proti většině evropských států.

Statistiky Heureky za loňský rok ukazují, že v České republice existovalo kolem 43,5 tisíc e-shopů. „A pořád další vznikají. Rozdělil bych je na tři typy. První jsou to ty malé lokální e-shopy, které nahrazují drobné provozovny, ale díky novým formám marketingu mají šanci uspět. Pak do online vstupují klasické retaily typu Lidl nebo Zara. A do třetice vznikají e-shopy s unikátními produkty,“ konstatuje Braverman.

Videorozhovor si můžete pustit zde:

Superstar mezi zbožím prodávaným online jsou podle něj nyní především potraviny (mluvili jsme o tom třeba i s Tomášem Čuprem ze společnosti Rohlík.cz). Velmi rychle se rozvíjí i nakupování léků přes internet. A online se začínají víc prodávat třeba i automobily. „Definitivní nákup auta sice probíhá pořád ještě offline, ale tomu předchází fáze hledání vhodného auta pomocí online,“ podotýká. I Heureka nyní nabízí už asi 7 tisíc aut od 170 dealerů.

O čem ještě Tomáš Braverman v rozhovoru mluví?

Například o tom, jestli a zda vůbec vstoupí na český trh americký kolos Amazon. Komentuje i to, co si myslí o fungování tuzemského e-shopu s módou Zoot, který není v úplně dobré finanční kondici (psali jsme před pár dny: Z výdejny radosti dírou na peníze. Stahují se nad Zootem mračna?)

Rozhovor s můžete poslechnout i jako podcast:

Hovoří také o tom, že chce Heureka pomoci českým e-shopům v expanzi do zahraničí. A věnuje se i tomu, v jaké oblasti e-commerce lze uspět.

BRAND24

Výkonným ředitelem nákupního rádce Heureka.cz je Tomáš Braverman už šestým rokem. Aktuálně se věnuje také vedení celé Heureka Group, která provozuje cenové srovnávače napříč 9 zeměmi střední a východní Evropy.

Před svým nástupem do Heureky působil ve společnosti Internet Retail.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Autor je od ledna 2018 ředitelem médií vydavatelství Internet Info. Předtím 6 let vedl zpravodajskou sekci portálu iDNES.cz, ještě předtím byl několik let reportérem celostátní redakce MF DNES. Občas si rád něco napíše.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).