Specializovaný e-shop nemůže fungovat bez kamenných prodejen, říká Tomáš Matějček, zakladatel a dnes i jediný majitel e-shopu Megapixel.cz. „Prodej fotoaparátů, zejména těch pokročilých, si vyžaduje odborné poradenství a spoustu přidaných služeb. To bychom bez kamenných poboček nezvládli,“ konstatuje.
„V případě fotografie, výkonných tabletů nebo grafických monitorů se nám daří držet pozornost zákazníků právě kvůli tomu, že jim poskytujeme odborný servis. K němu se pravděpodobně ti velcí širokosortimentní hráči nebudou schopni dopracovat, protože je to hodně náročné,“ dodává Matějček.
Od svého startu v roce 2001 v malé prodejně v centru Prahy vyrostl Megapixel ve firmu s 75 zaměstnanci a tržbami, které letos mají dosáhnout 550 milionů Kč.
„První web jsme si dělali sami v programu FrontPage od Microsoftu. Byla to opravdu plně manuální záležitost,“ směje se Matějček při vzpomínce, jak vznikaly první stránky jeho e-shopu.
V rozhovoru pro Lupu Tomáš Matějček popisuje historii svého obchodu, dobrodružství se stavbou designového showroomu v Praze Holešovicích, způsob, jak se vypořádal s dramatickým poklesem prodeje digitálních kompaktů, nebo své plány na budoucí expanzi do zahraničí.
Rozhovor s Tomášem Matějčkem si můžete pustit i jako podcast:
„Přeji si, aby Megapixel měl za pět let větší regionální pokrytí. A doufám, že se podíváme i do zahraničí. V příštím roce na tom budeme aktivně pracovat,“ konstatuje.
O tom, jak dnes vypadá česká e-commerce scéna, jsme v minulých měsících mluvili například s Tomášem Čuprem, Martinem Kasou nebo Simonou Kijonkovou.
S nimi i dalšími osobnostmi české e-commerce scény se můžete osobně setkat už 25. září na konferenci E-Business Forum 2018. Přihlásit se můžete na stránkách Tuesday.cz.
GALERIE: Prohlédněte si, jak to vypadá v showroomu společnosti Megapixel.