Hlavní navigace

Názor k článku Trhem proti spamu! od michal - OK, uznavam ze tohle je lepsi nez stavajici...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 2. 2004 21:20

    michal (neregistrovaný)

    OK, uznavam ze tohle je lepsi nez stavajici reseni typu "kdyz prijde mail ktery nema v Subjectu heslo, odesli odpoved 'Pokud mi chcete poslat mail, pridejte do Subjectu heslo'", ale i tak to ma par nevyhod:

    1) Odesilatel si musi na nejakem centralnim miste ukladat minimalne Message-Id odeslanych zprav, z cehoz plynou vyssi naroky na dostupnost emailoveho serveru.

    2) Puzzle ma byt jednorazovy nebo trvaly?

    2a) Pokud jednorazovy, tak se sice zbavime spamu, ale usetrene usili investujeme do reseni puzzle pri odesilani kazdeho mailu. Navic pri urcitem mnozstvi puzzle kazdemu dojde invence (jedine je generovat strojove, ale pak je bude snazsi i strojove resit).

    2b) Pokud trvaly, tak sice staci kazdemu pro kazdeho adresata vyresit jen jeden puzzle, ale o to jednodussi to budou mit i spammeri - musi sice prijit na reseni jednoho puzzle, ale potom vam mohou posilat spamu kolik chteji. Pokud si budeme casteji menit puzzle, tak viz bod 2a).

    3) Jak maji puzzle vypadat, aby je pochopil a dovedl rychle vyresit kazdy potencialni uzivatel? Musi byt ve vsech jazycich, ve kterych je prijemce dnes schopen prijimat mail. Navic pokud dnes mohou dva cizinci (dejme tomu Francouz co neumi cesky a Cech co neumi francouzsky) jakz takz domluvit pomoci anglictiny, kterou ani jeden z nich moc dobre neovlada, jakou maji sanci napsat hadanku, kterou ten druhy pochopi a zodpovi presne tak, jak si autor predstavoval? Pokud by se mely vyloucit false positives (coz je docela zadouci, kdyz uz se zavadi tak zasadni zmeny), musi byt puzzles naprosto trivialni, tudiz s nemalou uspesnosti resitelna i strojem (neco jako kontrolni kody v obrazcich na nekterych webech).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).