Hlavní navigace

Názor k článku Turris: Jak jsme si nechali nabořit router a jak to dopadlo od Filip Jirsák - To, že vy někomu radíte, ať si k...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 6. 2015 16:37

    Filip Jirsák

    To, že vy někomu radíte, ať si k internetovému připojení za 300 Kč měsíčně ještě zaplatí odborníka minimálně za 1000 Kč měsíčně, který mu to bude spravovat (ano, vím, že takto jste to nikdy nenapsal), ovšem neřeší ten problém stovek tisíc nainstalovaných routerů, o které se nikdo nestará.

    Na tom, že si uživatel vybere, koupí a provozuje sám zařízení připojené do sítě, nevidím nic špatného. Akorát se o to zařízení musí starat někdo jiný, výrobce nebo distributor. Funguje to tak více či méně u chytrých telefonů nebo tabletů, funguje to tak třeba u Turrisu. U těch chytrých telefonů a tabletů to nejhůř funguje tam, kde se o to výrobce nebo distributor stará málo - bohužel proto, že rádobyodborníci šíří pověru, že to, že se o to stará výrobce/distributor je špatně a má se o to starat sám uživatel (a úspěšně tak pokračují v šíření téhle Microsoftí lži).

    Já nikomu samoobslužný router nedoporučuju, ale trvám na tom, že když výrobce něco jako samoobslužný router nabízí, tak to také má být samoobslužné.

    Mimochodem, to, že webové rozhraní hlásí, že je firmware aktuální, i když to není pravda, by nevyřešilo ani najmout si na správu odborníka. Protože ani ten by nepředpokládal, že to webové rozhraní kecá. Pokud by u každého routeru ten odborník měl hledat na webu, zda náhodou pro daný router není nějaká známá bezpečnostní díra nebo nový tajný firmware, nestál by tisíc měsíčně, ale řádově víc. A pokud by ten odborník nespravoval kdejaký router za tři stovky, ale pouze svá řešení, neexistoval by tu trh s těmito routery. Jenže popis reality je bohužel takový, že nebezpečné routery se prodávají, a to tak že hodně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).