Hlavní navigace

Twitter, jeho trendy a návštěvnost

16. 6. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 348634
Společnost HubSpot představila dokument “State of Twittersphere”. Materiál shrnuje vývoj Twitteru a upozorňuje na trendy a nejdůležitější statistiky a ukazatele. Jak jsou uživatelé aktivní a jaké jsou nejčastější chyby? Jaká je skladba “tweetů”?

Společnost HubSpot představila studii “State of Twittersphere” [PDF, 282 kB], dokument, který by měl zajímat všechny uživatele a fanoušky Twitteru. Na výzkumu se podílel také populární Grader, který kromě jiného detailně měří statistiky uživatelů Twitteru. Grader pracuje s obrovským množstvím dat, sleduje 4,5 milionu uživatelů Twitteru.

Začněme těmi nejzajímavějšími čísly, která odkrývají, jak vlastně uživatelé ke Twitteru přistupují a jaké chyby dělají.

  • 79.79% uživatelů nevyplnilo URL svého webu
  • 75.86% uživatelů nevyplnilo „bio“, tedy stručný životopis v profilu
  • 68.68% uživatelů nezadalo „location“, tedy své působiště
  • 55.50% uživatelů nikoho nesleduje
  • 54.88% uživatelů nikdy na Twitter nic neposlalo
  • 52.71% uživatelů nikdo nesleduje

Tyto údaje jsou do jisté míry alarmující a ukazují, že uživatelé Twitteru jsou minimálně flinkové a přesněji řečeno neumějí Twitter využívat. Přihlásí se a nevyvíjejí žádné aktivity, nikoho nesledují, nepíší a tím pádem nikoho nezajímají.

HubSpor stanovil kritéria pro to, aby mohl být uživatel Twitteru označen za neaktivního. Je třeba „splnit“ zároveň 3 podmínky. Tito uživatelé mají méně než 10 followerů, sledují méně než 10 lidí, mají méně než 10 postů. Celých 9,06 % uživatelů Twitteru pak můžeme považovat za neaktivní.

Počet uživatelů Twitteru stoupá až magicky, měsíční nárůst demonstruje graf.

Twitter graf 1

Z předposledního reportu o Twitteru před rokem vyplývalo, že „bio“ si do profilu zadalo celých 80 % uživatelů. Noví uživatelé jsou více nepořádní a „drobnostem“ nepřikládají potřebný význam. Aktivní uživatelé Twitteru (definice těch neaktivních je uvedena výše), mají denní průměr „tweetů“ na čísle 0,97. Průměrný uživatel napsal 119,34 „tweetů“ a poměr following/follover je 0,7738.

Zajímavé je, že není až tak populární na Twitteru odpovídat na obligátní dotaz „What are you doing?“. Uživatelé spíše komunikují, než aby popisovali svůj aktuální stav.

  • 1.44 % všech „tweetů“ jsou „retweety“
  • 37.95 % všech „tweetů“ obsahuje “@” symbol (tedy zmiňuje některého z uživatelů)
  • 33.44 % všech „tweetů“ začíná “@” symbolem (tedy jde o „replies“)

Jak dlouhé jsou “tweety”, ukazuje následující graf.

Twitter graf 2

Následují grafy rozložení “tweetů” do dnů a hodin v USA. Nejvíce “tweetů” je odesíláno ve čtvrtek.

Twitter graf 3

Pokud se zajímáte o nejpopulárnější lokace uživatelů Twitteru v USA, tak vězte, že na prvních místech figurují Londýn, Los Angeles, Chicago, New York, San Francisco, Toronto, Atlanta a Seattle. Drtivě dominují americká města, ale trochu překvapivě vede právě Londýn.

A co čeští uživatelé Twitteru? Seznam nejaktivnějších z nich (tedy těch, kteří mají nejvyšší “Grade”) poskytuje právě Grader. Mezi uživateli pochopitelně vedou ti pražští, ale do absolutní špičky se dostalo hned několik z těch, kteří jako “location” zadali mimopražské místo.

Twitter graf 4

Na závěr pohled na celkové statistiky stránek Twitteru, tak jak je přináší web Alexa. Twitter je v tomto žebříčku na 39. místě a uživatelé na webu Twitteru (berte v úvahu, že existují i klientské aplikace) tráví v průměru 9 minut denně. Počet zobrazení na den ukazuje graf.

Twitter graf 5

Alexa přináší i stručné informace o sociodemogra­fických charakteristikách uživatelů Twitteru (vztaženo k průměrné internetové populaci).

Twitter graf 6

Podle údajů z webu Compete roste počet unikátních uživatelů v poslední době raketovým tempem. Do čísel samozřejmě nejsou započítáni ti uživatelé, který využívají klientské aplikace, ať už pro počítače nebo mobilní telefony.

Tipy C

Twitter graf 7

Compete přináší i seznam webů, ze kterých zaznamenává Twitter nejvíce přístupů. Vede Facebook, následují Google, Yahoo, MySpace a TwitPic (aplikace na sdílení fotek na Twitteru).

Uživatelé Twitteru by si měli dávat pozor na výše uvedené chyby při vyplňování profilu. Twitter je služba, které buď nováčka úplně pohltí, nebo ho za pár dní omrzí. “Úmrtnost” uživatelů je velmi vysoká, jelikož Twitter je velmi jednoduchý. Až tak moc, že ho mnoho těch, kteří ho vyzkoušeli, považuje za hloupost…

Co si o Twitteru nejspíše myslíte?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je kromě jiného publicista, více informací najdete na LinkedIn. Na stránkách iNazor.net odkazuje na své články pro Lupu a další média. Ze všech vymožeností moderní doby má nejraději Twitter, zajímá ho historie a píše HistorieBlog.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).