Hlavní navigace

Týdenní revize: uspěje v Česku internetová televize?

3. 3. 2007
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: 29
Video je především na anglofonním Internetu velmi populární záležitostí. Bude však slavit stejný úspěch i u českých uživatelů? Jedním z tuzemských průkopníků je projekt Stream.cz, jehož spoluzakladatele Patricka Zandla jsme (jak jinak) video-vyzpovídali. Kromě toho začíná další březen - měsíc Internetu, odhalili jsme, že XHTML je mrtvé, a také že budoucnost internetového sázení je v ČR spíše zachmuřená.

Stahování a sdílení prostřednictvím výměnných sítí je v současnosti velmi oblíbenou činností – alespoň u uživatelů, vydavatelé, policie a obchodníci jejich nadšení zpravidla nesdílí. Snaha o striktní dodržování leckdy podivných pravidel může v takových podmínkách vést k poměrně bizarním situacím. Jako třeba když se nadšení začínajícího uživatele z možností právě objeveného světa srazí s tuhou realitou světa „starého“.
Vojtěch Bednář: Příběh naivního Tondy 

Evropská komise (EK) povolila používání bezdrátové technologie UWB (Ultra Wide Band) a stanovila pro ně i konkrétní pravidla. Členské země je musí zapracovat do šesti měsíců. Současně EK zveřejnila svou první představu budoucí liberalizace frekvenčního spektra. Hlavní změnou je větší prostor k tomu, aby o nasazení konkrétní technologie rozhodovali sami držitelé individuálních licencí, resp. oprávnění.
Jiří Peterka: Stalo se: EK posvětila UWB a chce uvolnit spektrum

Stane se internetová televize dalším zásadním „vynálezem“, měnícím kromě Internetu samotného i způsob, jakým lidé k online obsahu přistupují, tráví čas, vzájemně komunikují? Možná ne, možná ano a třeba ještě víc. To je zatím velkým tajemstvím pro drtivou většinu pozorovatelů i zúčastněných. Můžeme pouze sledovat dráhu, kterou již video obsah na Internetu urazil a odhadovat, jak bude pokračovat dále.
Někteří každopádně neradi čekají a rozhodli se budoucnost osedlat, či alespoň jí vyjít vstříc. Projekt Stream.cz cílí především na mladé uživatele, kterým slibuje „trendy“ způsob trávení volného (a jistě i dalšího) času a od kterých si naopak provozovatelé Stream.cz slibují dobře využitelný marketingový potenciál. Jednoho ze zakladatelů této „internetové televize“, Patricka Zandla, jsme se proto rozhodli vyzpovídat, k čemuž jsme stylově použili formát online videa.
Blog Davida Antoše na Lupě: První rok vývoje internetové televize
Redakce: Videorozhovor s Patrickem Zandlem: Stream.cz spustíme ještě v březnu

Internetová reklama se stává čím dál důležitější součástí běžného mixu obvyklých marketingových aktivit, a tím i významným nástrojem nejen pro velké a střední firmy, ale třeba i pro živnostníky. Pro ty jde však zároveň o složitý a špatně čitelný systém možností, výhod a negativ. Dali jsme si proto za úkol tento nejednoduchý terén zmapovat v seriálu o internetovém marketingu v praxi. Druhý díl je věnován firemním zápisům do vyhledávačů a katalogů. Kdy se vyplatí si připlatit a jak?
Viktor Ševčík: Jak zadávat firemní zápis do vyhledávačů?

Pohrávání si Googlu s tzv. webovou kanceláří dostává konkrétní komerční rozměry. Google oprášil svou původní nabídku Google Apps for Your Domain a na jejích základech vystavěl novou nabídku Google Apps Premier Edition, která zahrnuje textový editor, tabulkový kalkulátor, plánovací kalendář, e-mailové a komunikační služby, základní hostingové služby a podobně.
Placená varianta Premier Edition vyjde na 50 dolarů ročně a vedle technické podpory i po telefonu zahrnuje 10 GB úložné kapacity pro e-maily a možnost deaktivace textové reklamy v rozhraní webmailu. V ceně by měla být rovněž garance dostupnosti (SLA) v úrovni 99,9 procenta. Jde o dobrou nabídku? Existují důvody pro to myslet si, že nikoliv. Google ostatně není jediný, kdo má zájem nabízet online kancelář…
Jiří Macich: Komplexní webová kancelář od Googlu je tu a Adobe se zajímá o vývoj webových aplikací
Skřítkův blog na Lupě: SLA v podání Google Apps Premier Edition

Online služby ostatně nejsou jediné aplikace, u kterých je záruka a podpora ze strany výrobce často klíčovým parametrem pro výběr. U softwaru je v tomto ohledu bohužel poněkud uvolněná situace, protože bez chyb zatím vyvíjet možné není. Jaké jsou tedy obvyklé podmínky u programů, vyvíjených na zakázku na českém trhu?
Nishkamův blog na Lupě: Záruční doba u software vyvíjeného na zakázku

Jazyk XHTML. Pro jednoho moderní technologie, pro druhého obchodní artikl, pro třetího budoucnost webu, pro čtvrtého samozřejmá současnost, pro pátého symbol porozumění webdesignu. Jeho současnou skvělou reputaci udržuje čtveřice mýtů. Odhrneme-li je, spatříme mrtvolu.
Chamurappi: Soumrak nad moderním X

Sázení je oblíbenou lidskou kratochvílí a zároveň hazard, který jako většina ostatních potenciálně společensky rizikových činností podléhá státní kontrole a regulaci (ačkoliv míra jeho nebezpečnosti by se snadno mohla stát předmětem našich pochybností). Na Internetu může být sázení nebývale efektivní, což podle všeho stát děsí natolik, že se rozhodl tvrdě zasáhnout do současné situace. Zahraniční internetové sázkovky totiž berou klienty těm tuzemským, což se jim samozřejmě nelíbí (samy v herních plánech Internet nabízet nesmí). Jaká tedy čeká online sázení v Česku budoucnost?
Jiří Macich: Internetové sázky: legální forma v nedohlednu

Čtenářům Lupy se to nejspíš bude zdát málo uvěřitelné, ale atraktivita IT profesí a vzdělání v USA upadá. Čím to? Teorií je více (nutno dodat, že stejně jako výsledků pozorování), ale často se zmiňuje (ne)viditelná hrozba offshoringu, tedy přesunu práce do nákladově méně náročných zemí. Mohou za to ale také prý média, která tuto hrozbu vykreslují ve zbytečně temných barvách…
Pavel Houser: Američanům se nechce studovat IT

Internet se kromě platformy pro přenos a produkci videa stává nositelem spousty dalších nečekaných rolí: třeba zprostředkovatelem duchovní útěchy či povznesení. Že to není nic nového? Možná, přesto však ještě stále působí zástupce církve, konající dobro na Internetu, tak trochu zvláštním dojmem. My jsme vyzpovídali jednoho z těch, kdo si výhody nových technologií osvojil velmi hladce.
Jan Ambrož: Daniel Kvasnička: kázání přes ICQ? Běžná věc…

Název čerstvého RFC 4795 Link-Local Multicast Name Resolution (LLMNR) může vyvolat falešnou naději, že se významněji posouvá vpřed otázka automatické konfigurace DNS. Po přečtení dokumentu však rychle zjistíte, že navržená služba slouží skutečně pouze pro lokální záležitosti a DNS jen doplňuje.
Pavel Satrapa: Lokální jmenné služby

BRAND24

Musí být online výběr a nakupování letenek vždy bolestivou a dlouhou záležitostí? Čím se letenky odlišují od ostatních typů služeb, že stále úspěšně vzdorují plném komfortu internetových transakcí? Některé rezervační systémy slibují čas od času závratné pokroky a zlepšení pro uživatele, ale jaká zůstává skutečnost?
Martin Schreier: Online rezervace letenek v lepším balení

Pravidelný cyklus konferencí a soutěží „Březen – měsíc Internetu“ se letos dostal do své desáté otočky. Náplň letošního ročníku BMI určuje podtitul „Internet – výhoda pro znevýhodněné“. Klíčová otázka tedy zní: jak dostat na Internet více seniorů či nezaměstnaných? A je jejich přítomnost na Internetu vůbec významná?
Jan Rylich: Měsíc pro znevýhodněné uživatele

Proč je na Internetu tak málo seniorů a postižených osob?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).