Hlavní navigace

Názor k článku Učitele si žák může vychutnat i jinak, než připínáčkem na židli od djicha - Zdravím, v jedné své životní etapě jsem měl tu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 5. 2012 9:30

    djicha

    Zdravím,
    v jedné své životní etapě jsem měl tu možnost být na té učitelské straně. Je to pouze několik let, takže mohu říci že moje postřehy jsou téměř identické se současnou situací.

    Problémový žák ještě neznamená hloupý.

    1. Dítě (člověk) se chová jinak doma a jinak "ve stádu". To je důvod k tomu že rodiče nikdy neuvěří co a jak jejich dítě vyvádí.

    2. Ze školství "chytré" hlavy udělali sprostý business, takže místo selekce je pořádán hon na žáky (přijímačky zrušeny skoro všude), takže se i naprostý blb dostane na školu kam nepatří, ale procházet musí protože je to otázka peněz. "Musíte jim pomoct = Musí prolézt za každou cenu" toto znělo pravidelně na klasifikačních poradách.

    3. Co se týče problémových žáků, měl jsem na starosti podle kolegyň třídy s problémovými kousky, tedy jen podle nich. Je to o učiteli odhadnout žáka a zvolit správný postoj. Ti nejdrzejší ve finále patřili ke těm nejlepším. Dělali bordel z nudy. Rámcové výukové programy a následné učební plány jsou napsané tak že podle nich zvládne učit i dobře cvičený lachtan (je to kvůli zastupitelnosti učitelů). Názory nesoudných lidumilů že je toho na děti moc, prostě nesdílím. Snažil jsem se studenty naučit daleko víc než bylo v tech ... plánech zavedl jsem dialog a co se nestalo? Bylo po problémech.

    4. Všechno začíná na základce. V prvních třídách by neměla být hodná jemná paní učitelka, ale 110 kilový dvoumetrový obr, ze kterého mají děti respekt.

    5. Problém je v tom že si společnost neuvědomuje že za 14400,- hrubého se zkrátka nedá žít když dáte 8500,- za bydlení 3000,- za jídlo 2000,- za ošacení a obutí, atd.... takže pro člověka který něco umí to fakt není, proto spoustu dobrých učitelů uteče jinam za lepšími penězi. Ti co mají praxi stárnou a ti mladí si nemohou dovolit učit protože je to fakt mizerně placené. A takové ty vládní žblechty že se učitelům zvedají mzdy mají k pravdě daleko.

    6. Chybí komunikace školy s rodinou a rodiny se školou, tato komunikační propast se neustále zvětšuje, přijde mi že valná většina rodičů bere školu jako kroužek na hlídání dětí, který po nich samotných nesmí nic chtít, přitom na vzdělávání dětí by měly obě strany spolupracovat.

    7. Děti prostě zkouší kam až mohou zajít a je třeba jim hned za začátku nastavit mantinely a to velmi důrazně.

    Uvádím na rovinu že jsem pracoval s mládeží ve věku od 15 do 21 let.

    Když vidím současné děti (synovce a děti známých) bojím se o budoucnost národa. Kde to jsme když už 5-letý chlapec vyhrožuje rodičům že když dostane na zadek tak zavolá na linku důvěry.

    Bohužel toto není problém jen dětí, každý si uvědomuje plně svá práva, ale na povinnosti se okamžitě zapomíná.

    A koneckonců když lže, krade a zlobí vláda tak proč by to nemohli dělat děti.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).