Hlavní navigace

Názor k článku Účtuje Telecom obsazený Internet? od Ropacek - Kdyz vam kterakoliv telefonni spolecnost zmeni vase cislo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 3. 2000 13:39

    Ropacek (neregistrovaný)
    Kdyz vam kterakoliv telefonni spolecnost zmeni vase cislo nebo kdyz zmeni tarify (coz dela Telecom kazdy rok), prijde vam take domu vymenit telefonni pristroj? Asi ne, vid'te. A presto po ceskem narode uspesne koluje fama, ze prechod od I'99 k I'2000 (coz je prave jenom zmena cisla a tarifu Telecomem) je provazena nejakymi zmenami na strane providera (at' je to VOL nebo kdokoliv jiny).
    Nezapominejte prosim, ze internetovy provider je PASIVNI, tedy volany telefonni ucastnik. Po telefonni lince prijde vyzvaneni, provider to zvedne. Jako vy doma. A nevi, nemuze vedet a nemuze ovlivnit (jako vy doma), pres co ten volajici vola ani kolik a jakym zpusobem zato plati (jako vy doma).
    Takze prechod od I'99 na I'2000 probehl proste tak, ze Telecom oznamil providerovi, od kdy zakaznici tohoto providera plati Telecomu jinak. Dokonce ten prechod nebyl ani z minuty na minutu, konkretne u nas v Plzni byla na ty same linky asi 14 dni smerovana Telecomem volani z obou cisel (stareho I'99 i noveho I'2000), aniz se to u providera jakkoliv poznalo (proste prislo vyzvaneni na nejblizsi v tom momente volnou linku).
    Ted tedy k dlouhe dobe prihlasovani, resp. autentifikace (overeni uzivatelskeho jmena a hesla). I tech 40 sekund je dost dlouho. Doba vlastniho overeni jmena a hesla samozrejme zavisi na momentalnim vytizeni autentifikacniho serveru (ktery byl u VOL jiz nekolikrat posilen, jak uzivatele pribyvaji). Ale desitky sekund je moc. Jenze pricina muze byt i jinde.
    Na toto tema probehla diskuse pocatkem brezna v mailove konferenci netinfo-l@vol.cz, do ktere se muze prihlasit kazdy uzivatel VOLny (a kde se uz dost uzivatelskych problemu vyresilo).
    Dovolim si to sem strucne ocitovat (trochu, ale jen trochu to souvisi s tematem puvodniho clanku) :
    drozda@sazka.cz - "klient win95, DUN verze 1.3. Po spisknuti modemu to od objeveni hlasky verifying user&pass pres loggin on to net po uspesne prihlaseni trva 80 sec +- 5. Neni to nejak zbytecne dlouho? da se to nekde ovlivnit? Jake jsou vase casy?"
    ropak@ropak.cz - "Podivejte se v 'Properties' na zalozce 'Server types', zda nemate nahodou zaskrtnutou hned prvni volbu shora, 'Log on to network'. Toto musi byt prazdne - pambu tim minil pripojeni k siti Microsoft, se kterou nema Internet nastesti nic spolecneho."
    babis@vol.cz - "5 az 10 sekund. Nesmi byt ovsem zaskrtnuto ono zminovane Prihlaseni k siti."
    drozda@sazka.cz - "jo diky, bylo to ono."
    Pro uzivatele ceskych verzi (puvodni tazatel mel anglickou): Je to v Telefonickem pripojeni site, Vlastnosti, Typy Serveru - volba "Prihlasovat se k siti". Na WWW strankach technicke podpory VOLny je to i s obrazky.
    P.S. Kdo z uzivatelu VOLny se chce do konference prihlasit a resit sve problemy rovnou, at' posle mail na adresu "listserv@vol.cz"
    a do tela (textu) zpravy napise "subscribe netinfo-l". Je to nejrychlejsi cesta, konferenci prubezne sledujou vsichni technicti pracovnici VOL i zkuseni uzivatele a reakce je velmi rychla. A ti mene zkuseni se tam dozvi vsechno mozne. Na WWW strankach VOLny je tato moznost uvedena, pres Lupu je to trochu velka oklika.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).