Nooo, uz teď dokáže o desítky procent lépe diagnostikovat pacienta než odborník s praxou 20-30let, takže bych řekl, že bobosti melete vy nad znalostma co byli super v roce 1992, ale teď... Je to stejné, jako by jste psal o digi fotácích tehdy a dnes, jako oba využívají CMOS čipy a křemík, ale jaksi každej je "kvalitativně" někde jinde. Takže si dál u piva s kamarády povídejte, jak jste před 1992 programoval AI a nebyl schopen ani pořádně vybrat správně množinu vstupních dat (jeslti jste stejně dobře programoval pak potěš koště), pak ta práce tak i vypadala...
Prakticky mohl Watson ten rozhovor udělat i teď. Jako technologické demo. Přece umí i češtinu. A kdyby to nebylo ono, tak i angličtina je použitelná a přeložitelná. Provazníka vyhodit hned a místo nákladů na jeho mzdu koupit HW. Takový Provazník může firmu v nákladech stát ročně stejnou částku jako docela hodně solidní servery, které následně budou pracovat 24/7 bez potřeby dovolené, spánku, nebo pauzy na oběd. Rozhovory může dělat v "idle time" nebo s nižší prioritou, když nebude zrovna řešit jiné platící zákazníky.
V roce 1992 jsem AI delal a delaly se testy na rozpoznavani tanku ukrytych v lese podle fotofrafie. AI to umelo uz tenkrat!
Jen se pozdeji zjistilo, ze fota s tanky se delaly za jasneho pocasi a bez tanku bylo zatazeno.
AI se tedy jen naucilo rozeznat rozdil jasu...
Dnes je na tom stejne. Jen se nauci rozeznat par obrazku a dela se z toho revoluce. Ano, za 25 let se AI posunulo. Trochu. Za 50 let se posune vic, ale ze nahradi cinnosti lidi?.... ach BOZE! to nema ani smysl komentovat. :-)
"Václav Provazník (IBM): Umělá inteligence do pár let nahradí řadu lidských činností"
Jo pane Provaznik, i na vas to ceka :D Rozhovor priste nebudete delat vy, ale nekolik vlaken vaseho firemniho Watsona :D Vy budete marne shanet praci, protoze firma IBM co by technologicka firma uz mnoho zamestnancu potrebovat nebude. Az se to zacne umet i samo servisovat, tak pak teprv pochopite co jste vlastne vymysleli. Bylo by zajimave zjistit kam to vsechno dospeje a zdali ti, kteri ted fandi tomuto samozrejme nevyhnutelnemu technologickemu vyvoji, nesplacou nad vydelkem, protoze uz jich nebude potreba.
„Umělá inteligence za chatbotem je z interakce schopná poznat záměr zákazníka a dopracovat se k tomu, co zákazník potřebuje a jaký je obsah jeho žádosti,“
Tenhle obyčejný automat pro strojové učení je jen slabá forma, která provádí jen nějaké změny v rámci definovaného kódu. Myslím si že do skutečné Al si i IBM musí počkat min 250 let :)
Realita je taková že člověk nemá ani ponětí o tom co se děje v operačních systémech na tož pak chápat rozsah nečeho co si má žít vlastním životem s mnohonásobně převyšující výpočetním výkonem i téměř neomezeným zdrojem informací.