Hlavní navigace

Názor k článku Velké problémy neznámého portálu od -- - Mozna je to off-topic, ale zajiste uznate, ze...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 4. 2005 19:00

    -- (neregistrovaný)
    Mozna je to off-topic, ale zajiste uznate, ze neni hezke nekoho oznacit za idiota a blba a zaroven neuvest proc.

    Z uvedeneho ve Vasemu prispevku se lze konkretne venovat bodikum, resp. bezpecnosti na silnicich.

    Co se tyce bodiku, tak Simonovsky jednak vytrvale ignoruje fakt, ze primarni v CR ohledne bezpecnosti neni nekazen ridicu, ale ostatni faktory (jak vyplyva i ze statistik).

    Problem je, ze nic takoveho ze statistik pro CR nevyplyva. Statistiky BESIPu, ktere nevypracovava ministerstvo dopravy, a ktere presto mohou byt zmanipulovane, uvadi:

    Podle údajů počítačového systému evidence nehod v silničním provozu bylo v roce 2004 Policii České republiky nahlášeno celkem 196 484 nehod.

    Nejvíce usmrcených osob připadá na nehody zaviněné z důvodu nepřiměřené rychlosti jízdy - 461 osob, tj. téměř 42% z následků nehod zaviněných řidiči motorových vozidel.

    Pritom ridici motorovych vozidel jsou podle BESIPu viniky 91,8 % vsech nehod v silnicnim provozu.

    Jako deset nejčetnějších příčin nehod řidičů motorových vozidel v roce 2004 BESIP uvadi:

    1. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla 30 997
    2. nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem 30 912
    3. nesprávné otáčení nebo couvání 20 518
    4. nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 16 797 5. nedání přednosti upravené dopravní značkou "DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ ! " 10 614
    6. nezvládnutí řízení vozidla 10 360
    7. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky 6 903
    8. vjetí do protisměru 6 524
    9. vyhýbání bez dostatečného bočního odstupu 5 509
    10. nedání přednosti při odbočování vlevo 4 594

    Pokud mate statistiku, ktera snad ukazuje opak, sem s ni. Velmi bych se vsak divil, protoze jsem se setkal take se statistikami v zahranici, a nic (vct. me osobni zkusenosti) mi nedava duvod se domnivat, ze by vyse uvedene zasadne neodpovidalo realite.

    Primarnim problemem bezpecnosti na pozemnich komunikacich v Ceske republice je prave nekazen ridicu, resp. to co tuto nekazen umoznuje - tj. politicka nevule situaci zlepsit zejmena u ODS jako celku a dalsich jednotlivcu napric politickym spektrem PS PCR a z ni vyplyvajici spatna legislativa.