Hlavní navigace

Názor k článku Většina českých i-shopů porušuje zákon od Tom Tobula - Internet jako kontraktační médium představuje natolik novou metodu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 9. 2003 11:46

    Tom Tobula (neregistrovaný)
    Internet jako kontraktační médium představuje natolik novou metodu uzavírání smluv, že je velmi sporné, zda se pro něj hodí ony podmínky, které byly vymyšleny na obranu spotřebitelů, kteří objednávají na základě masáží vysílání Teleshoppingu, katalogů apod. Internet je interaktivní, může poskytnout podstatně více informací o zboží, vyhledat reference jiných uživatelů atd.

    Pokud již je ochrana spotřebitele tolik žádoucí, pak by se spíše mělo počkat na to, jaké metody, specifické pro Internet, z jeho používání vykrystalizují.

    Dobrovolné přihlášení se k "implicitnímu" znění by mohlo být uspokojující pro konzervativní spotřebitele, kteří chtějí mít své jisté, zatímco "volné úpravy" by byly pro ty, kteří nějaké pokročilé služby či smluvní úpravy a jsou svolni případně trochu více riskovat.

    Jakékoliv přehnané ochrany působí nakonec kontraproduktivně na ekonomickou soutěž, zabraňují vstupu malých soutěžitelů a způsobují vyšší ceny.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).