Souhlasím s tím, že v roce 19 bude mít víc jak polovina domácností SMART.
Ovšem, není to o tom, že lidé SMART chtějí, jen prostě neSMART televize jsou už dnes na trhu v menšině.
Je to stejná situace jako kdysi u mobilů, prostě hloupé mobily se prakticky přestaly vyrábět.
Spíš by mě zajímalo % těch, kteří mají SMART TV a používají její SMART funkce.
Myslím si, že i zde to bude analogie jako s mobily, tedy že více jak 40% majitelů těchto zařízení SMART funkce nepoužívají.
Ach ty titulky!
Asi nejen čtenáři, při letmém přečtení článku, ale i diskutující, možná přehlédli tu část textu, kde se píše:"odhaduje, že v roce 2019 bude mít více než 50 % domácností v Japonsku, USA a v některých evropských zemích (uváděny jsou Francie, Německo a Velká Británie) tzv. chytrý televizor napojený na internet." a proto si myslí, že se těch 50% má týkat i domácností v Česku. Nemá. Tím nechci říci, že jsou v našich domácnostech Smart TV zbytečné, ale tu chytrost z televizorů nedělá jen jejich HW, ale také druh, kvalita a možnost připojení našich domácností k internetu a v neposlední řadě i ochota jejich majitelů tuto chytrost používat a využívat. Nejsme USA, Japonsko, dokonce ani západní Evropa. ;-)
Zrovna internet máme na velmi vysoké úrovni a to jak rychlost, tak jeho dostupnost, i když na to pořád nadáváme. Inu, to už je taková česká nátura tvrdit, že za plotem je tráva vždy zelenější.
http://www.dsl.cz/clanky/3230-mame-devaty-nejrychlejsi-internet-na-svete
http://www.internetprovsechny.cz/jak-jsme-na-tom-s-internetem-ve-srovnani-se-svetem/
Souhlasím s tou neochotou používat to, ovšem otázkou je, zda je to chyba zákazníků, nebo výrobců.
Osobně taky nevidím důvod pro SMART TV.
A toto platí pro ČR stejně jako pro Japonsko, myslím si, že SMART časem dopadne jako 3D, nebo ohnutá obrazovka.
Věřím, že generační obměnou přístrojů predikce může plus mínus klapnout. Z dosavadního pozorování si ovšem nedělám iluze, že by všichni jejich majitelé začali využívat to jediné, co je pro definici Smart TV nejzásadnější. operační systém s volnou instalací a využitím aplikací.
Hloupé televize (z)mizí, takže lidé budou více a více jako hloupé využívat ty chytré. Přesto se půjde chlubit penetrací Smart TV, přestože zajímavějším ukazatelem by bylo číslo, kolik jich je on-line. To by mnohem více vypovídalo, jestli Smart TV jsou revolucí a lidé skutečně používají aplikace nebo alespoň hybridní vysílání.
A proč jsem vůči využívání aplikací skeptický? Důvodů vidím celou řadu. Od uživatelské gramotnosti, přes konkurenci jiných zařízení, po nabídku aplikací, kterou neblaze ovlivňuje fragmentace systémů.
Jen se na to podívejme: Android TV (Sony, Philips), Tizen (Samsung), Firefox OS (Panasonic), WebOS (LG), Opera TV (low-cost a low-end značky) atd.
Přitom to jsou jenom ty „nové“ a převážně open source unixové / linuxové systémy. Ještě pořád dožívají a nějakou dobu budou dožívat jejich předchůdci. Přidejme si potom různé verze systémů z různých let, kde se aktualizace nenosí a dopředná i zpětná kompatibilita je velký kumšt, pokud je vůbec technicky možná.
A to se ještě spekuluje, že na scénu vstoupí televizní verze Windows 10, která umožní spouštět ty nové tzv. universální aplikace z Windows Store (jako Xbox One po upgradu). Kdo se přidá? Apple? Canonical? To bude ještě veselé. Konkurence je většinou zdravá, ale někdy může fragmentací naopak ubližovat.
O tom žádná :-) Nicméně je to zatím jenom zbožné přání. Možná někdy.
I Mozilla, která by dříve nejradši nacpala webové technologie úplně všude, nyní couvá. Pozastavení prodeje mobilů a vývoje tabletů s Firefox OS (dost možná na vždy), Web Runtime končící v prohlížeči Firefox a s ním koncept Open Web Apps letící ze stolu.
U Smart TV by se muselo shodnout více výrobců s dostatečným tržním podílem, aby to zas neskončilo na nedostatku aplikací (jako právě výše zmíněné projekty, které chtěla prosadit Mozillla).